آیا مهره کلیدی استقلال از چنگ ساپینتو افتاده است؟

آیا مهره کلیدی استقلال از چنگ ساپینتو افتاده است؟

ریکاردو ساپینتو در غیاب یاماگا کار سختی خواهد داشت. این بازیکن از ابتدای این فصل تا زمانی که در دربی مصدوم شد و به خانه بازگشت، چند پست سرمربی استقلال را برعهده داشت.

یاماگا که اخیرا اغلب در پست دفاع راست بازی می کرد در خط هافبک و فوروارد هم استفاده می شد و سرمربی استقلال هم مانند فرهاد مجیدی در 3 پست از این بازیکن استفاده کرد. حالا با سفر یاماگا به فرانسه، سرمربی استقلال با معمایی بزرگ در ترکیب خود مواجه شده و به دنبال راهکارهایی برای کمتر شدن جای خالی این بازیکن است.

با وجود اینکه صالح حردانی تجربه بازی در این پست را دارد اما یاماگا در بازی های خود برای استقلال به شدت درگیر تاکتیک های اندیشیده شده سرمربی استقلال شد و به حدی از آمادگی روحی و فنی رسید که به یکی از ارکان اصلی استقلال در این فصل تبدیل شد. در واقع مشکل سرمربی استقلال این نیست که جایگزینی برای یاماگا وجود نداشته باشد. مشکل سرمربی استقلال این است که جانشین او می تواند خواسته هایش را در زمین برآورده کند و مانند یاماگا باشد.

این بازیکن علاوه بر انعطاف تاکتیکی که در تمام روزهای حضورش در تیم استقلال داشت، در زدن ضربات پنالتی مهارت زیادی داشت و هیچ موقعیتی را از دست نمی داد و 100 درصد گل های زده شده را از روی نقطه پنالتی ثبت می کرد.

از دست دادن چنین بازیکنی در شرایطی که احتمال می رود استقلال دو بازی سخت دیگر در جام هولا داشته باشد، برای ساپینتو گران تمام می شود و کمترین ضرری که استقلال از باخت یاماگا می بیند این است که در جام هولا اگر سرنوشت در ضربات پنالتی رقم بخورد. استقلال یکی از مهم ترین مردانی خواهد بود که در این مواقع توانایی بالایی در گلزنی دارد.

روز گذشته و قبل از اینکه یامگا کشورمان را ترک کند و به فرانسه برود، پس از توافق با مدیران باشگاه استقلال و دریافت بخشی از مطالبات وی، خبری مبنی بر احتمال بالای بازگشت یمگا در فینال جام حذفی منتشر شد که البته چندان زیاد نیست. تایید شد، زیرا این در حالی است که آزمایشات انجام شده توسط پزشکان استقلال پس از مصدومیت یمگا نشان داد که این بازیکن به دو ماه فیزیوتراپی و تمرینات سبک نیاز دارد و با توجه به اینکه معمولا بازیکنان در این سطح برای یک مسابقه خطر مصدومیت مجدد را نمی پذیرند، احتمال یمگا بسیار کم است. رسیدن به فینال استقلال در جام حذفی.

بنابراین ساپینتو باید به بازی های پیش رو به خصوص جام حذفی فکر کند که یاماگا وجود ندارد و باید با صالح حردانی و هر بازیکنی که قصد استفاده از آن را در این پست دارد برای این بازی آماده شود.ترکیب کندی که به یاماگا نزدیک است. عملکرد حداقل در طول بازی

یاماگا نه تنها بازیکن بسیار موثری در بخش گلزنی استقلال بود، بلکه در قسمت دفاع نیز بسیار حرفه ای عمل می کرد و به دیگر مدافعان استقلال کمک می کرد.

غیبت احتمالی یمگا در دربی احتمالی هولا کاپ را باید با تدابیر ویژه سرمربی استقلال خنثی کرد چرا که بعید نیست این بازیکن فرانسوی به ایران بازگردد و حتی در فینال هولا کاپ هم حاضر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید