صهیونیست ها مهره های کلیدی قطعنامه علیه ایران هستند/دستگاه دیپلماتیک کوتاه نمی آید


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844114

ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه از ابتدا گفته بودیم که اعتماد به غرب بی نتیجه است و امروز مشخص است که اروپا در کنترل آمریکا و رژیم صهیونیستی است، گفت: دستگاه دیپلماسی تسلیم این گستاخی نمی شود. غرب.”

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به تصمیم شورای حکام برای صدور قطعنامه جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: شورای حاکم و آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره ابزار آمریکا و لابی صهیونیستی بوده اند.

وی با بیان اینکه کشورهای تهیه کننده قطعنامه علیه ایران مدیون ایران هستند و چنین سناریویی را برای جلوگیری از واکنش عمومی اندیشیده اند، خاطرنشان کرد: اروپا و آمریکا باید نسبت به تعهدات خود در این توافق پاسخگو باشند. آن ها در شرایطی که دولت قبل از سیاست های آنها حمایت کرد و نرمش نشان داد، به عنوان برجام که به جمهوری اسلامی وعده داده بودند، عمل نکردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشور پاسخ قاطع و آبرومندانه ای به این اقدام نشان خواهد داد، ادامه داد: از همان ابتدا گفتیم اعتماد به غرب امروز بی نتیجه و روشن است. اینکه اروپا زیر دست آمریکاست و رژیم صهیونیستی سر کار است و دستگاه دیپلماسی تسلیم این استکبار غربی نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از هیاهوی شورای حاکم و آژانس بین المللی انرژی اتمی هراسی نداریم و موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بدون شک همان چیزی است که از ابتدای دولت سیزدهم اعلام شد، تاکید کرد: با این گمانه زنی های رسانه ای غربی از منافع ملی خود عقب نشینی نکنید.

عزیزی با بیان اینکه اگر قطعنامه ای علیه ایران صادر شود بیشترین ضرر را اروپا و آمریکا متحمل خواهند شد، خاطرنشان کرد: آنها به هر وسیله ای پای میز مذاکره متوسل شده اند اما اگر قطعنامه جدیدی صادر شود راه به روی غرب و غرب بسته می شود. راه بازگشت به مذاکرات برای آن ناهموار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه هدف غرب طرح موضوع قطعنامه جدید خروج ایران از مذاکرات است، خاطرنشان کرد: فشار از سوی شورای حکام نمی تواند بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای خروج از مذاکرات تأثیر بگذارد. حفاظت از منافع ملی و فعالیت های هسته ای

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید