آیا یارانه نقدی از بین می رود؟ | روز جدید

آیا یارانه نقدی از بین می رود؟  |  روز جدید

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان یارانه ها در قالب طرح الکترونیک کالابرگ خبر داد و گفت: دولت سیزدهم سیاست حمایت و رفاه اجتماعی را در قالب طرح الکترونیکی کالابرگ اجرا کرد. شرایط تحریم

علیرضا عسگریان در نشست با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران جزئیات جدیدی از افزایش 20 درصدی یارانه ها در طرح الکترونیک کالابرگ ارائه کرد و گفت: دولت سیزدهم سیاست های حمایتی را با تاکید بر سلامت مردم اجرا کرده و از ابزارهای مختلفی استفاده کرده است. برای تمامی سطوح جامعه به ویژه خانواده های زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) را ارائه می کند.

وی افزود: رویکرد دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توزیع عادلانه غذا و سلامت تغذیه خانواده ها است و در این راستا سیاست های کلان دولت در شبکه اعتباری ملی به نام شما تنظیم شده است.

معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه در آینده سبد فیزیکی کمتری خواهیم داشت، گفت: یارانه ها معطوف به سبد کالایی و غذایی است و بر اساس اعتبار یارانه، خانوارهای تحت پوشش می توانند. بهره مندی از تخفیف

وی تاکید کرد: در حال حاضر این طرح آزمایشی افزایش 20 درصدی یارانه اعتباری برای سه دهک برتر جامعه شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال اجراست و یک ماه زودتر می توانند مبلغ یارانه را پرداخت کنند. از طریق خرید در طرح کاتالوگ الکترونیکی

عسگریان تصریح کرد: جمعیت سه دهک اول 24 میلیون نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار خانوار (معادل حدود 8.5 میلیون نفر یعنی جمعیت یک دهک) تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و این گروه 400 هزار یارانه دریافت کردند. تومان و سایر دهک ها، 300 هزار تومان یارانه به حسابشان واریز می شود.

وی با بیان اینکه در طرح الکترونیک کالابرگ به دنبال سلامت سر سفره مردم هستیم، گفت: این طرح با محوریت نظارت و با محوریت یارانه ها و تلاش برای پرکردن تورم در سفره خانوارها است.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تنها خانوارهایی که در دهه اول تا سوم قرارداد بسته اند و مبلغ یارانه ای که دریافت می کنند به ازای هر نفر 400 هزار تومان است مشمول 20 درصد افزایش می شوند. در اعتبار خرید این اعتبار زمانی قابل استفاده است که خانوار نیاز به خرید حداقل 70 درصد یارانه نقدی خود در قالب کاتالوگ الکترونیکی 11 گروهی کالا داشته باشد.

شرط استفاده از افزایش 20 درصدی یارانه وام

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی از دهک اول تا سوم از 400 هزار تومان کالای 320 هزار تومانی خریداری کند 80 هزار تومان افزایش می یابد.

عسگریان با بیان اینکه قیمت 11 قلم کالا در طرح کاتالوگ محصولات الکترونیک مصوب اردیبهشت 1401 است، گفت: در این طرح به عنوان مثال قیمت گوشت قرمز کیلویی 110 هزار تومان و قیمت یک قطعه پنیر 17 هزار تومان به قیمت 1401.

واریز مبلغ یارانه یک ماه زودتر به حساب خانوارها

وی گفت: دولت همزمان با اجرای طرح ارتقای یارانه ها، ارز ترجیحی را لغو و طرح کاتالوگ الکترونیکی شامل 11 قلم کالای اساسی را برای حمایت از سفره مردم برای مقابله با سلامت تغذیه مردم اجرا کرد.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز مبلغ یارانه یک ماه زودتر به حساب خانوارها خبر داد و گفت: خانوارها می توانند در غیر این صورت از طریق کاتالوگ الکترونیکی خرید کنند. خرید در مدت یک ماه افزایش 80 هزار نفری را متحمل می شوند همچنین در صورت عدم خرید کالا از مبلغ یارانه می توانند در زمان تعیین شده مبلغ را برای واریز یارانه برداشت کنند.

عسگریان افزود: برای خرید کالا در طرح کالابرگ نیازی به ارائه کارت بانکی خاصی نیست. بلکه می تواند با هر کارت بانکی که به نام سرپرست خانوار باشد خرید کند حتی اگر سرپرست خانوار در آن زمان کارت بانکی نداشته باشد می تواند از کد دستورالعمل 500*1463* و خرید را انجام دهید

وی گفت: در این طرح نیازی به داشتن گوشی هوشمند نیست. بلکه می تواند از 11 گروه کالا خرید کند یا از طریق کد دستوری اعلام شده استعلام موجودی حساب کند.

50000 فروشگاه که مردم می توانند در طرح کاتالوگ الکترونیکی خرید کنند

عسگریان با تاکید بر اینکه 200 هزار دستگاه بارکدخوان در سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) ثبت شده است، گفت: این بارکدخوان ها در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها نصب می شود و در صورت عدم اعلام خریدار، هشت فروشگاه با 11 هزار شعبه به این سامانه متصل است. با خرید یارانه، مبلغ مورد نظر از حساب یارانه کسر می شود.

وی گفت: خانواده ها می توانند با مراجعه به سامانه شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاهی ایران – فرا (sfara.ir) نرم افزار شما را نصب کرده و با روشن کردن مکان یاب، نزدیکترین فروشگاه در محل سکونت خود را مشاهده و به برای خرید برو اونجا..

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از یک میلیون فروشگاه در کشور 50 هزار فروشگاه به نرم افزار شما متصل هستند و به مردم خدمات ارائه می کنند و محدودیتی در انتخاب وجود ندارد. 11 مورد کالا و مارک وجود ندارد.

آماده سازی زیرساخت های روستایی در پروژه الکترونیک کالابرگ

وی در خصوص تکمیل زیرساخت ها در روستاها گفت: بیشترین کار صرف انتخاب، تجهیز و آموزش مغازه ها در سراسر کشور به ویژه در روستاها می شود که برای آماده سازی زیرساخت ها در روستاها جلسات مختلفی با فرمانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، مدیران وزارت صلح، جهاد، کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی برای تامین زیرساخت های خرید در روستاها سازماندهی می کنند.

عسگریان بیان کرد: بسیاری از روستاها صعب العبور هستند، به دنبال تجهیز زیرساخت های این روستاها برای ارائه خدمات به مردم هستیم، اگر مغازه ها به بارکدخوان متصل باشند و از 11 مورد سه تا پنج مورد را داشته باشند، می توانند در این امر مشارکت کنند. طرح.

به گزارش معاونت اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خرید اعتباری از یارانه ها در سامانه شما قابل ثبت و رصد است.

وی با بیان اینکه به دنبال سیاست های تشویقی برای جذب مردم به طرح الکترونیک کالابرگ هستیم، اظهار داشت: این طرح برای دهک های اول تا سوم آزمایشی است و در مرحله بعد به سایر دهک ها نیز تعمیم می یابد تا 90 درصد از افراد علاقه مند به دریافت آن باشند. از یارانه ها

عسگریان افزود: اکنون رفتار خرج کردی وارد زندگی مردم شده و مردم پول یارانه را در زندگی خرج می کنند. تغییر روش مردم آسان نیست. شرکت در طرح صورتحساب الکترونیکی اختیاری است. اگر سیاست های ارتقای کاتالوگ الکترونیکی افزایش یابد، مردم تمایل به خرید کالا خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید