آیا یحیی با این فرمول استقلال را حذف کرد؟

آیا یحیی با این فرمول استقلال را حذف کرد؟

جالب ترین لحظه فوتبال ایران در این هفته زمانی بود که سیدحسین حسینی از خط دروازه خارج شد و به محوطه جریمه حریف رفت تا ششمین گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. او در آستانه دربی در حالی به ستاره تیمش تبدیل شد که یحیی گل محمدی سعی کرد علیرضا بیرانوند را البته به شکلی دیگر ستاره تیمش کند. او امیدوار است بیرانوند دستکش طلا را به دست بیاورد و پرسپولیس را بدون گلزنی به قهرمانی برساند.

پرسپولیس با وجود دریافت گل از مس کرمان، همچنان بهترین عملکرد دفاعی را در بین سه مدعی بالای جدول دارد. قرمزها دو گل کمتر از سپاهان و پنج گل کمتر از استقلال زدند و شاید اشتباه نباشد اگر بگوییم این آمار گل های مطلوب آنها را در کورس قهرمانی قرار داد. همین دفاع و گل سرسخت و غیرقابل نفوذ است که این تیم را با گل های کم اما سه امتیاز در فاصله زمانی پس از جدایی یورگن لوکادیا در صدر جدول نگه داشته است.

پرسپولیس در این فصل هفته ها بهترین خط دفاعی لیگ بوده است. این می تواند حاصل سبد خرید سرمربی این تیم باشد که در قسمت اول زمین واردی ترین بازیکنان را انتخاب کرده و با به خدمت گرفتن علیرضا بیرانوند، گئورگی گلسیانی، مرتضی پورعلیگنجی و دانیال خط دفاعی خود را کاملاً اصلاح کرده است. اسماعیلی فر.

خط دفاعی پرسپولیس پس از یک فصل ناامیدکننده شاهد تغییرات زیادی بوده است. جایی که استقلال بهترین خط دفاعی لیگ برتر شد تا پرسپولیس به عنوان بهترین خط حمله به جام قهرمانان نرسید. فرمول همیشگی لیگ برتر ایران که تیمی را که کمتر گل زده، نه بیشتر، شایسته جام می داند.

* لیگ بیستم پرسپولیس با 14 گل خورده به عنوان بهترین خط دفاعی برتر از سپاهان که بهترین خط حمله لیگ برتر را داشت، قهرمان شد.
* پرسپولیس لیگ نوزدهم با 17 گل خورده به عنوان بهترین خط دفاعی بالاتر از استقلالی که بهترین خط حمله لیگ برتر را داشت، قهرمان شد.
* سپاهان در لیگ هفدهم بهترین خط حمله لیگ برتر بود اما پرسپولیس با 6 گل کمتر قهرمان شد و سپاهان نایب قهرمان شد.
*لیگ شانزدهم دوباره پرسپولیس به عنوان بهترین خط دفاعی لیگ قهرمان جام حذفی شد. نکته جالب اینکه پرسپولیس بهترین خط حمله این فصل هم بود.

شاید امتیاز جانکاه برای پرسپولیس پانزدهمین لیگ بود و شاید همین فصل بود که برانکو را متقاعد کرد که خط دفاعی خود را برای قهرمانی در لیگ برتر خلیج فارس تقویت کنند. جایی که تیم آماده، سرحال و هجومی برانکو ایوانکوویچ رقابت را به تیم استقلال خوزستان واگذار کرد که فقط خط دفاعی بهتری داشت. شاگردان ویزی حتی در امتیاز و بازی های رودررو هم نتوانستند پرسپولیس را شکست دهند اما یک گل در جایی اختلاف را رقم زد.

حالا یحیی گل محمدی به سراغ همین فرمول رفته و امیدوار است در 4 بازی اخیر خط دفاعی تیمش بیشترین کلین شیت را داشته باشد تا 12 امتیاز باقی مانده با گل های مهاجمان گرفته شود و تیمش 66 امتیازی شود. این تیم که در لیگ برتر ایران 66 امتیاز کسب کرده است، هرگز جایگاهی غیر از بالای جدول نداشته است.

البته در لیگ هجدهم قهرمان نه تیمی بود که بهترین خط دفاعی داشت و نه تیمی که بهترین خط حمله را داشت. قهرمان پرسپولیس تیم برانکو ایوانکوویچ شد که گویا قهرمانی را در ژنش نوشته است. آیا یحیی از همین ژنتیک استفاده می کند و قهرمان لیگ می شود یا با وجود بهبود خط دفاعی باید شاهد جشن قهرمانی تیمی با خط حمله بهتر باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید