آیت الله شاهچراگی مانند فانوس دریایی در مدرسه شیعه است


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854703

محمدمهدی اسماعیلی گفت: آیت الله شاهچراگی نه تنها متعلق به مردم سمنان است، بلکه چراغ راه تشیع و زمینه ساز استواری مکتب اهل بیت(ع) است که با چنین علمایی همراه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت آیت الله سید محمد شاهچراگی در سالن هلال احمر سمنان گفت:

اسماعیلی در ادامه اذعان می کند: اسماعیلی گفت: شاید برخی از مورخان و سخنوران به عمد کمتر به این حرکت عظیم و تمدنی توجه داشته اند. حدیث سلسله الذهب عظمت امام را می رساند که امام رضا (ع) در جمع کثیری از مردم نیشابور آن را قرائت کردند و این آغاز حرکت های علمی در جهان اسلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با ارزیابی برگزارکنندگان این مراسم نکوداشت گفت: آیت الله شاهچراگی عمر پر برکت خود را در راه اهل بیت و مجاهدت و ایثار مردم سمنان سپری کرده است. او جمع آوری کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیت الله شاهچراگی نه تنها متعلق به مردم سمنان است، بلکه چراغ راه تشیع و زمینه ساز استواری مکتب اهل بیت(ع) است که با چنین علمایی همراه است.

وی همچنین تاکید کرد: تجلیل از آیت الله شاهچراگی مداحی یک فرد نیست، بلکه مکتبی است که همه چیز را در یک مکان و ابعاد دارد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این عالم زنده در این حرکت 60 ساله پیوسته در حال حرکت بوده و لغزیده است و این ایستادگی در مسیر اسلام قابل تقدیر و قدردانی است.

او درباره برخی آثار به ظاهر هنری مانند مرد عنکبوتی گفت: متأسفانه برخی از افراد شبیه هنرمند هستند، اما باورهای مردم را منتقل می کنند، بنابراین هنرمند واقعی کسی است که در جهت اعتلای ارزش های جامعه قدم برمی دارد.

اسماعیلی در پایان اذعان داشت: عشق و علاقه مردم به شهدا و علما نشان از بصیرت مردم در شناخت جایگاه فرهنگ و ارزش های یک ملت است و این سیاست باید همچنان الگویی برای آیندگان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید