آیت الله مصباخ نقشی بی بدیل در نشر معارف اسلام داشت

استاد حوزه علمیه قزوین یکی از اقدامات ماندگار آیت الله مصباح یزدی را تأسیس پژوهشکده امام خمینی(ره) دانست و گفت: آیت الله مصباح در نشر معارف دینی بسیار فعال بود و شاگردان زیادی را در عرصه های مختلف علمی، علوم جاری و مؤثر و سیاسی جذب کرد. علوم پایه.

حجت الاسلام عباسی گفت: آیت الله مصباح یزدی نیز طلاب زیادی را برای تبلیغ در داخل و خارج از کشور اعزام کرد و به یقین می توان گفت که تعداد زیادی از افرادی که در خارج از کشور اسلام را آموخته اند از طریق اساتید مؤسسه آیت الله بوده اند. الله مصباح به خارج اعزام شد.

آیت الله مصباچ استانداری زیرک بود

وی بیان می کند: یکی دیگر از ویژگی های آیت الله مصباخ بحث ولایت مداری بود و ایشان برای ولی جامعه اسلامی و ولایت فقیه احترام زیادی قائل بودند.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: آیت الله مصباچ از نظر سیاسی هم اهل سیاست بود و با رویکرد سیاسی به طلاب درس می داد و به هیچ وجه منزوی نبود و کاری به جامعه نداشت.

حجت الاسلام عباسی گفت: آیت الله مصباح در اخلاق، رفتار، علم، هوشیاری و بصیرت یکی از علمای بی نظیر و فعلی به شمار می رفت و در مؤسسه به تدریس علومی می پرداخت که برای جامعه امروز مفید بود و همین امر باعث شد تا رهبر انقلاب به پیروزی برسند. به نام مطهری زمان یاد بگیر.

وی در پایان گفت: ضرورت تبیین شخصیت آیت الله مصباچ الگوی ایشان است; اگر انسان بخواهد در حوزه های مختلف معارف دینی، اعتقادی، اخلاقی، ولایت مداری و سیاسی الگوی جامعی داشته باشد، می تواند از فضایل اخلاقی آیت الله مصباخ بهره ببرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید