آینده امیدوارکننده توسعه گازرسانی سیستان و بلوچستان


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909373

دولت سیزدهم تلاش خود را برای گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان مضاعف کرده است تا با روشن کردن شعله های آبی، خانه های مردم این استان گرم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، استان سیستان و بلوچستان بزرگترین استان کشور است که در دوران قبل از انقلاب توسعه چندانی نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی چرخ توسعه و پیشرفت در این استان آغاز شد و در زمینه راهسازی، آبرسانی، برق رسانی و احداث مراکز درمانی و خدماتی، پیشرفت چشمگیری در این نقطه از کشور پس از انقلاب اسلامی مشاهده شد و این توسعه و پیشرفت همچنان ادامه دارد. ادامه دارد.

یکی از مشکلاتی که سال ها مردم این استان با آن دست و پنجه نرم می کردند نبود شبکه گازرسانی بود که زمستان های سرد و سختی را برای مردم به دنبال داشت اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خط لوله گاز به شهرستان های این استان منتقل شد و روشن شدن مشعل گاز در این استان نوید زمستان های خوشی را به مردم می داد و در سال های اخیر شهرهای ایرانشهر و زاهدان نیز از این نعمت بزرگ بهره مند شده اند.


با روی کار آمدن دولت سیزدهم، گازرسانی به شهرهای دیگر این استان سرعت قابل توجهی پیدا کرد و با تلاش شرکت ملی گاز و وزارت نفت، با همکاری چند استان، توسعه گازرسانی به شهرهای شمالی و جنوبی روستا آغاز شد.


در یکی دو سال آینده بیشتر استان را گاز رسانی خواهیم کرد

مجید چگینی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در حوزه گازرسانی به سیستان و بلوچستان قول می دهیم در آینده بتوانیم بیشتر استان را گازرسانی کنیم. یا دو سال با استفاده از استان های معین برای همکاری در بحث تامین گاز.


وی افزود: برای تحقق این امر استان های خراسان رضوی و جنوبی مسئولیت شهرهای جنوبی را بر عهده دارند و استان فارس در طرح گازرسانی شهر هش استفاده می شود و مسئولیت شهرستان های شرق از جمله سراوان بر عهده این شهرستان است. استان یزد و استان گیلان برای گازرسانی در منطقه سیستان.


معاون وزیر نفت تصریح کرد: با همکاری بانک های موجود وام 15 میلیون تومانی برای لوله کشی گاز داخل منازل به متقاضیان ارائه می شود.


چگینی خاطرنشان کرد: خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار تا پایان پاییز به بهره برداری می رسد و شهرهای چابهار و کنارک از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.


وی با تاکید بر اینکه تاخیر در حوزه انرژی در شمال استان باید جبران شود، افزود: تاکید ما این است که کار باید با سرعت بالا انجام شود و در دهه فجر شاهد تکمیل گازرسانی به زابل باشیم. .



حضور پیمانکاران توانمند نویدبخش کاهش عمر پروژه ها در استان است


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام ظرفیت های گازی کشور در این منطقه بسیج شده است تا شهرستان های استان به سرعت از این نعمت الهی بهره مند شوند.


حسین مدرس حبانی گفت: هر کار بزرگی که انجام می شود رگه هایی از جهاد نصر در خود دارد که نشان می دهد رزمندگان دفاع مقدس همچنان پای کار هستند.


وی افزود: حضور پیمانکاران توانمند نویدبخش کاهش طول عمر پروژه ها در استان سیستان و بلوچستان است.


گازرسانی به شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان پس از سفر استانی رئیس دولت سیزدهم به این استان پهناور تسریع شده و مردم جنوب شرق کشور به روزهای خوب و توسعه همه جانبه این بخش امیدوارند. ایران اسلامی


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید