«آ بابا» و «آ بی بی» از آداب و رسوم یزدی ها در نوروز می گویند


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816687

کمیته گردشگری تأسیسات نوروزی دفتر مرکزی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد:

کمیته گردشگری ستاد نوروزی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اختراع و ساخت عروسک های غول پیکر، آداب و رسوم یزدی ها را با روایت داستان های نوروز 1401 معرفی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا توچه، رئیس کمیسیون گردشگری ستاد نوروزی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا گفت:

وی به تشریح همکاری هنرمندان یزدی در ساخت این عروسک ها با اهالی و لباس های محلی یزد پرداخت و گفت: تلاش شده تا طراحی و ساخت این عروسک ها به شکلی جذاب برای جذب مخاطب به ویژه کودکان و نوجوانان و از طریق این آموزش و پرورش صورت گیرد. « وارد گمرک شوید.

تواچه گفت: هر کدام از این عروسک ها 4 تا 4.5 متر ارتفاع دارند اما با کیفیت و سبک بالایی طراحی و ساخته شده اند. اما پس از آن فرزندان این خانواده نیز طراحی و تولید شدند که امیدواریم بتوانیم در ایام نوروز شش عروسک را کشف کنیم.

وی گفت: با توجه به اهمیت رشد جمعیت با محوریت خانواده ها، در نظر داریم دو نوه برای عروسک ها نیز بسازیم تا در فرصت های بعدی این موضوع را به مردم آموزش دهیم.

وی ادامه داد: این عروسک ها طی هفت برنامه دوم فروردین در هفت نقطه پر جنب و جوش و گردشگری یزد حضور خواهند داشت و با بیان قصه های شیرین یزدی ها، آداب و رسوم مردم این دیار و مطلوب را ارائه خواهند کرد. آموزش مردم و مسافران نوروزی.»

این کارمند در پایان جذب گردشگر را مهم ترین هدف تولید این عروسک ها آموزش و بیان آداب و سنن یزدی دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که این ایده برای اولین بار در کشور محقق شده و اتحادیه بین المللی هنرمندان عروسکی یونیما نیز از ساخت این عروسک ها در سال گذشته تقدیر کرد و نام آنها را در سایت این سازمان منتشر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید