ائمه اطهارى كه حرمشان در ماه مبارك رمضان مظهر دلها و جانهاست میزبان طرح ضیافت الهی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، با فرا رسیدن ماه رمضان، ضمیر ناخودآگاه به یاد عتبات عالیات می افتد که در انس با خدا آرامش را به وجود انسان می آورد.

یکی از این بقاع متبرکه که بسیاری از مردم در ماه مبارک رمضان به آن زیارت می کنند امامزاده پیر عمر است که عده زیادی برای اقامه نماز و نذورات خود به آنجا می روند و مشغول خواندن قرآن و دعا و مناجات و زمزمه مناجات و عطر جادویی صلوات هستند. ماه مبارک رمضان تسبیح و بوی خوش خداوند را به محل وحدت یعنی امامزادگان می برند.


605862f4 db5c 4e8b 8833 a83620f0bf22 خبر خاکستری

مدرسه علوم دینی پیر عمر در جوار امامزاده پیر عمر قرار دارد که اساتید و طلاب برجسته ای از آن فارغ التحصیل شدند. امامزاده پیر عمر یکی از امامانی است که منابع و مآخذش در انتساب به امام علی بن ابیطالب (ع) متفق القول است: «العابدین بن حسین بن سید علی بن ابیطالب (ع)». یعقوبی شجره نامه این بزرگوار را در تاریخ خود به همین صورت نقل کرده است.


569045e3 3311 4f8d ab27 b432cbe4b711 خبر خاکستری

مزار پیر عمر در حال حاضر در خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد و یکی از زیارتگاه های معروف سنندج است. تاریخ ساخت آن به سال 1040 هجری قمری برمی گردد که سلیمان خان اردلان (حاکم کردستان) گنبدی بر آرامگاه پیر عمر ساخت و عمر را فرزند بلافصل امام علی (ع) می دانند و برخی او را فرزند امام موسی کاظم (ع) می نامند. ع) و می گویند: نامش حضرت سید عبدالصمد است، این امامزاده هبه نیز دارد (ر.ک: ویژه نامه تبیان، ص 55-57، ص 229).


5f5e3f18 bbf7 4f32 9adc 6864af43d278 خبر خاکستری

یکی از همسران سنندجی که در معبد قدیمی سن عمر در سنندج نماز می خواند در گفت و گو با کُردتودی می گوید: وقتی ماه مبارک رمضان می آید می خواهم یک مکان آرام و دلپذیر برای نماز و عبادت را به یاد بیاورم که بهترین مکان برای ائمه در جهان است. شهر. “من ترجیح دادم.

او می گوید: «این گونه مکان ها را می توان پلی بین بنده و خالق دانست که می تواند پناهگاه درماندگان و تسلی برای شکستگان باشد.

وی افزود: بقاع متبرکه بعد از مساجد کانون هایی هستند که بیشترین تأثیر را در آرامش و رشد معنوی جامعه دارند و به عنوان بهترین مکان برای تزکیه نفس و فضائل کامل اخلاقی و ارتباط با اخلاق کم نظیر شناخته می شوند. “


2574ac58 e5a0 4acc a258 22d669db983a خبر خاکستری

البته خادمان امام نیز به نوبه خود بیشتر از ماه های دیگر حرم ها را نظافت می کنند و ماه ضیافت الهی را آماده می کنند و فضا را برای روضه خوانی آماده می کنند.




بقاع متبرکه کردستان میزبان عید الهی است

مدیرکل نذورات و امور خیریه کردستان در گفت و گو با کُردتودی گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و بهار قرآن جشن الهی در پنج معبد متبرکه استان کردستان برگزار می شود.

وی گفت: این طرح در راستای تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و استفاده از ظرفیت این ماه در بقاع برجسته استان کردستان انجام می شود.


9372ec43 efd0 4582 822a b763cc2ed7cd خبر خاکستری

حجت الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: طرح اعیاد الهی میزبانی از حرم پیر عمر سنندج، آیت الله شیخ فاضل گروس بیجار، امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد بیجار، هاجر و سرای کوروه و امامزاده های سید است.

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه کردستان گفت: فعالیت های عبادی و تبلیغی از جمله دعا، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت های قرآنی شامل جلسات تفسیر، محافل ترتیل قرآن، ترتیل، ترتیل، اجتماعی و خیریه. فعالیت کانون های افق، افطار ساده، برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان از جمله احیای شب های قدر، یاد امام حسن (ع) و حضرت خدیجه (س) از جمله برنامه های اعیاد الهی در عتبات عالیات


00efe7ad 2330 444f a271 43d8bc9bf811 خبر خاکستری



کاروند گفت: نظافت و ضدعفونی حرم، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، تشییع، صحن، محوطه حرم‌ها که همه روزه توسط هدم افتخاری انجام می‌شود.

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه کردستان می گوید: در ماه مبارک رمضان امسال در قالب طرح ضیافت الهی دوازدهمین قرار از سوی مراکز افق برای استفاده از ظرفیت خیرین و امامزاده ها انجام می شود.

به گفته وی، خیمه های معرفت در آرامستان های شاخص استان برپا می شود که شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات دینی، تربیت فرزند، گفتگوهای مذهبی، دعای اصلاحی، کودک و نوجوان و مشاوره با روحانی متخصص است.


6827a360 61dc 4ba5 9a80 fcffa9f54fb2 خبر خاکستری

حجت الاسلام کاروند فعالیت های قرآنی را یکی از معروف ترین برنامه های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: ضیافت الهی همه روزه برگزار می شود.

مدیرکل کمک های خیریه و خیریه کردستان گفت: علاوه بر این حضور مفسر مناسب با مصوبه شورای عالی قرآنی کشور در بقاع برجسته استانی که در ایام ماه مبارک به استان کردستان مشرف می شوند و حوزه های علمیه کشور است. استان


8cfb12b8 a63a 4af8 9b16 ab9bea9392ac خبر خاکستری

وی بیان کرد: اجرای ویژه برنامه های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس های روخوانی و روخوانی، روخوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان های قرآنی، مسائل اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع است. میزبان ضیافت الهی به ویژه در 5 مقبره. این شاخص استان کردستان است.

دیدگاهتان را بنویسید