ائمه جمعه از مشی ولی فقیه پیروی می کنند


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885100

مجتبی روحانی با اشاره به اینکه نماز جمعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در رأس همه امور است، گفت: ائمه جمعه پیرو خط مشی فقیه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بلاغ ، حجت الاسلام مجتبی روحانی شنبه شب در نشست خبری به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه کشور اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی وظیفه امام جمعه این بود که بتواند روحیه انقلابی را در کشور حفظ کند. کندی نماز جمعه در فراز و نشیب حوادث و مشکلات کشور همیشه به دنبال روشنگری بود، دولتی آمد و مدیرانی جابجا شدند و این مدیر مشی آن دولت را اجرا کرد، اما ائمه جمعه پیرو مشی ولی فقیه هستند.

وی تاکید کرد: باید بعد سیاسی و اجتماعی نماز جمعه مورد توجه قرار گیرد، هرچند بعد اصلی آن جنبه مذهبی آن است. وی افزود: طبق تعبیر مقام معظم رهبری، نماز جمعه; این قلب فرهنگی هر شهری است که باید به همه جریانات فرهنگی شهر که خروجی فرهنگی شهر در نماز جمعه است بکوبد و تغذیه کند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: نماز جمعه یک حزب و دسته جمعی نیست، محل استقرار همه مردم و محل انتقال مهمترین پیام های انقلابی به جامعه است.

روحانی گفت: نماز جمعه کانون بصیرت و کانون امید و افتخار در نماز است و دشمنان ما در جنگ نرم مردم را از کانون انقلاب و از کانون انقلاب و نماز جمعه دور می کنند.

وی گفت: بسیاری از ائمه جمعه پیگیر مشکلات شهرستان هستند اما اگر اتفاقی نیفتد مشکل فرق می کند.

امام جمعه بابل در پایان با بیان اینکه کار گروهی در این استان بسیار ضعیف است و متأسفانه تمایل ما به کار فردی است، گفت: وظیفه اصلی ما ارتباط بین نمایندگان است، در خصوص موضوع طرح هادی در این استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم. شهر، ضریب نفوذ طرح هادی در روستا بیش از 40 درصد است و این مشکل در شهر حدود 25 درصد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید