ابلاغ پروتکل های بهداشتی جدید برای کلاس ها و خوابگاه ها

ساعت: 19:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801703

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افتتاح دانشگاه ها بر اساس ضوابط بهداشتی خواهد بود، وزارت بهداشت پروتکل های جدید بهداشتی مورد نیاز در کلاس ها و خوابگاه ها را به وزارت علوم اعلام می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی ذوالفیگل در نشست مشترک با وزرای کشور و آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی را در زمان بازگشایی دانشگاه ها اعلام می کند، گفت: وزارت علوم پروتکل های بهداشتی را در زمان بازگشایی دانشگاه ها اعلام می کند. وی گفت: با اتخاذ پروتکل‌های جدید بهداشتی می‌توانیم تصمیمات بهتری برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بگیریم.

وی به موضوع خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این زمینه انتظار داریم نظر کارشناسی وزارت بهداشت و درمان و نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها چگونه و با چه مکانیزمی انجام شود.

وزیر علوم افزود: یکی از مشکلات پیش روی بازگشایی دانشگاه ها نبود آمار واکسیناسیون دانشجویان است و در این زمینه وزارت بهداشت باید آمار نهایی دانشجویان واکسینه شده را اعلام کند تا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد. راه حل. در این مورد.”

احمد واحدی وزیر کشور نیز در این نشست گفت: با روند صحیح واکسیناسیون افراد بالای 12 سال در کشور دلیلی برای ادامه روند تعطیلی مدارس و دانشگاه ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه ها مراکز اصلی تحقیق و توسعه در کشور هستند، خاطرنشان کرد: وی گفت: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می زند و از این رو باید برای بازگشایی مدارس با دستورالعمل های بهداشتی تمهیداتی اندیشیده شود.

وحیدی در ادامه سخنان خود بر لزوم برگزاری آزمون ها و پایان نامه ها و پایان نامه های دانشجویی به صورت حضوری تاکید کرد و گفت: معمولاً امتحانات در فواصل زمانی برگزار می شود و همچنین پایان نامه های دانشجویی با حضور چند معلم در کلاس درس کاملاً منطبق بر اصول بهداشتی است و بنابراین این برنامه ها نباید باشند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نسبت به سلامت دانش آموزان در موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور بسیار حساس هستیم، تاکید کرد: وی گفت: تلاش می کنیم ضمن تقویت روند واکسیناسیون و همچنین رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، ضمن حفظ سلامت دانش آموزان، روند یادگیری و آموزش را شکل دهیم.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح رفع محدودیت ها اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه ها به طور موثر اجرا می شود و هم اکنون این طرح در دستگاه های اجرایی، حمل و نقل بین شهری اجرا می شود. ، اصناف و حمل و نقل برون شهری “در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس این طرح به تمامی کارکنان دستگاه های اجرایی باید دو دوز واکسن تزریق شود و وضعیت بیماری آنها مشخص باشد.

همچنین دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: ستاد ملی مدیریت بیماری های عروق کرونر پس از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیده است که مدارس و دانشگاه های کشور بازگشایی شوند. وی افزود: برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس یک ضرورت است و باید هر چه سریعتر برای نجات آموزش و پرورش کشور انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: واقعیت این است که تاج نظام آموزشی را در سراسر جهان مختل کرده است اما بسیاری از کشورها به روش های مختلف به اصل آموزش حضوری بازگشته اند.

وی از سیستم رسانه ای کشور به ویژه صدا و سیما خواست تا با تولید محتوای رسانه ای به بازگشایی مدارس کمک کند تا خانواده ها را نسبت به ضرورت تحصیل متقاعد کند. ‌

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید