پروتکل های جدید پذیرش اتوبوس به اتوبوسرانی ابلاغ شد

ساعت: 17:42
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781109

مدیرکل خدمات حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات و شرایط جدید پروتکل های بهداشتی سفر با پارک عمومی راه را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش باگرجوان گفت: با توجه به گسترش و سرعت واکسیناسیون در کشور، پروتکل های جدیدی با تغییرات متعدد نسبت به گذشته ابلاغ شده و سایر دستورالعمل ها نیز مانند گذشته است. وی ضدعفونی ناوگان خودرویی و پایانه های مسافربری، ارائه بسته های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، لزوم استفاده از ماسک در سفر و … را برشمرد.

وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش یکی از تغییراتی است که در سفرهای برون شهری (اتوبوس، وانت و شماره ثبت عمومی) به عنوان مثال در ناوگان اتوبوسرانی صورت گرفته است، مشروط بر اینکه بتوان تهویه مناسب را تا 80 درصد افزایش داد. ظرفیت و اگر واکسیناسیون به 80 درصد برسد این ظرفیت به 100 درصد می رسد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: سقف اتوبوس های بین شهری دارای دو دریچه است و اگر راننده بتواند این دو دریچه را در موقعیتی قرار دهد که هوا به خوبی تهویه شود، می تواند ظرفیت پذیرش را افزایش دهد. مسافران تا 80 درصد را افزایش دهند، اما سایر شرایط و پروتکل های بهداشتی همچنان به قوت خود باقی است و ما بر رعایت دقیق آنها نظارت خواهیم کرد.

باگرجوان درباره شرایط پذیرش مسافر نیز بیان کرد: طبق پروتکل جدید تنها مسافرانی می توانند در صورت ارائه کارت واکسیناسیون و یا منفی بودن تست PCR 72 ساعته با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند. پیش از این تنها از بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پذیرش مسافران در ناوگان استفاده می شد.

وی گفت: این پروتکل ها در سایر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری مانند ناوگان مینی بوس و شماره ثبت عمومی به شدت اعمال خواهد شد و از همه مردم تقاضا داریم در صورت مواجهه با تخلف بهداشتی از طریق پایگاه با ما تماس بگیرند. پروتکل ها «اینترنت، خط تلفن 141 یا سامانه پیامکی 1000141 جهت اطلاع به سرعت با متخلفان برخورد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید