تصمیم عجیب شرکت های اتوبوسرانی / بازگشت به سختی کار برای خرید بلیط اتوبوس؟

ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803288

از ساعت 24 دیشب کارمزد سایت فروشندگان بلیت اتوبوس به یک درصد کاهش یافت تا زمزمه تعطیلی فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در سایت های پربیننده به گوش برسد. اتفاقی که می تواند امسال تعداد زیادی از مسافران نوروزی را به بازار سیاه بلیت اتوبوس بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انجمن صنفی کارفرمایان شرکت اتوبوسرانی تهران در تصمیمی عجیب کمیسیون فروش اینترنتی را به 2 درصد کاهش داد که سهم شرکت های زیرساخت فروش اینترنتی یک درصد و سهم سایت های کاربرپسند مانند علی بابا، مستربلیپ، اپ است. و … فقط یک درصد

اگر یادتان باشد قبل از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، کسانی که می خواستند با اتوبوس از شهری به شهر دیگر سفر کنند یا با توکل به خدا به ترمینال می رفتند تا بلیط خود را حتی اگر مسافر معمولی بودند، تهیه کنند و ترفند رزرو وقتی آنها همکاری کردند و در ترمینال یک آشنا پیدا کردند، آنها می دانستند که هنوز کاملاً راحت نیستند، زیرا تا زمانی که پول رد و بدل نشده باشد، مطمئن نبودند که بلیط فقط زمانی که شلوغ شود برای آنها رزرو شود. تعطیلات ترمینال و اتوبوس ها. آنها در حال پر شدن بودند و وضعیت بسیار پیچیده تر می شد.

اما چند سالی است که همان کاری را که در مورد بلیط اتوبوس و هواپیما انجام می دادید، انجام می دهید. شما در حال خرید هستید و به راحتی می توان تصور کرد که آسمان به زمین می افتد و هیچکس به جای شما روی این صندلی نمی نشیند زیرا قبلاً هزینه آن را پرداخت کرده اید. این وضعیت کار را برای خود رانندگان و حتی مدیران پایانه ها بسیار آسان کرده است.

رانندگان از داشتن مسافر خیالشان راحت است و تلاش خود را برای جذب مسافر مضاعف نمی کنند، ترمینال ها شلوغ است و سفر به موقع انجام می شود زیرا بیشتر بلیط ها از قبل فروخته شده است. با این حال به نظر می رسد اتفاقاتی بیفتد تا نه تنها نظم و آسایش فعلی شکل نگیرد، بلکه اوضاع برگردد. به این ترتیب انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های مسافرتی در تلاش است تا با کاهش کارمزد فروش اینترنتی بلیت، فروش سنتی بلیت اتوبوس را در اولویت قرار دهد.

در نامه ای که دریافت کردیم در سایت های فروش بلیت اعلام شد که از امروز کارمزد آنها یک درصد فروش بلیت اتوبوس خواهد بود. در حالی که این کارمزد قبلا بین 3 تا 5 درصد بود. این نامه توسط یکی از چهار شرکت بزرگ تامین کننده زیرساخت برای فروش آنلاین بلیط ارسال شده است. این ارائه دهندگان در واقع واسطه بین تعاونی های مسافرتی و خرده فروشان آنلاین هستند و ظرفیت را از تعاونی ها می گیرند و به فروشندگان می دهند و خودشان درصدی از کارمزد را دریافت می کنند.

اکنون یکی از این ارائه دهندگان اعلام کرده است که انجمن کارمزدها را به دو درصد کاهش داده و به همین دلیل کارمزد فروشندگان یک درصد خواهد بود. درصدی که به دلیل هزینه های بازاریابی و خدمات مسافرتی برای وب سایت ها جذابیتی ندارد و ترجیح می دهند از فروش بلیط اتوبوس صرف نظر کنند. پیگیری های هفت صبح نشان می دهد که منطق انجمن برای چنین تصمیمی این است که با افزایش سهم سایت ها، فروش بلیت های ارزان قیمت نیز سودآور بوده و ضرر نخواهند کرد.

اما به نظر می رسد سایت های فروش اینترنتی و برخی افرادی که دستی در مبارزه با فروش اینترنتی بلیت دارند چیز دیگری می گویند. آنها معتقدند اولاً تعاونی ها و سیستم سنتی فروش بلیت به عنوان بخش سنتی هر کسب و کاری، کمتر به حضور خرده فروشان آنلاین علاقه مند هستند و از رونق فروش اینترنتی بلیت اتوبوس که اکنون حتی افراد مسن و سنتی را به خود جذب کرده است، خشنود نیستند. . دوم اینکه رد کارگزاران نیز در این مورد مهم به نظر می رسد. دلال هایی که قبلاً در سیستم فروش سنتی بوده اند و بعضاً قیمت ها را می شکند و با فروش آنلاین نقش این دلال ها کمرنگ شده است.

به طور کلی یکی از دلایل خوشحالی رانندگان و شرکت‌های مسافرتی از رونق فروش آنلاین این است که قیمت‌ها ثابت است و دلال‌هایی که نمی‌دانند از کجا بلیط بخرند نمی‌توانند قیمت‌ها را تغییر دهند، اما این کسانی هستند که به این دلال‌ها بلیط می‌دهند. سود خود را به اشتراک بگذارند اکنون از مجموعه این شیوه فروش ناراضی هستند و احتمالا همین افراد می توانند خود را در پشت صحنه کاهش هزینه های فروشندگان آنلاین ببینند و آنها را برای شرکت در این بازی بی میل کنند.

انتهای پیام/

منبع: روزنامه هفت صبح

دیدگاهتان را بنویسید