ابهامات طرح شفافیت قدرت برطرف شد/این طرح در انتظار تصویب علنی مجلس است


ساعت: 11:41
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881056

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی شورای اسلامی مجلس با اشاره به اینکه طرح شفافیت قوا با دقت و کار کارشناسی در مهلت قانونی بررسی و تصویب شد، گفت: ابهامات شورای نگهبان در کمیسیون رفع شد. جلسات و منتظر تصویب صحن علنی مجلس است.

«محمد صالح جوکار» رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت سه قوه در مجلس گفت: پس از ارجاع این پیشنهاد از سوی شورای نگهبان به کمیسیون شوراها، جلسات متعددی با حضور نماینده شورای نگهبان برای شفاف سازی تشکیل شد. ابهامات طرح و اعلام نظر شورای نگهبان.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایرادات این طرح که به گفته سخنگوی شورای نگهبان عمدتا در زمینه ذینفعان طرح بوده برطرف شده است، گفت: این طرح در کمیسیون رفاه دچار ابهام شده و در حال حاضر در حال انجام است. در حال بررسی در صحن علنی مجلس

نماینده مردم یزد در مجلس با تاکید بر اینکه این طرح باید در مهلت قانونی بررسی شود، خاطرنشان کرد: بررسی این طرح به صورت دو مرحله ای در اتاق تصویب شد، از این رو برای بررسی این طرح بر اساس مصوبه مقرر شد. آیین نامه داخلی مجلس باید به فوریت این طرح بررسی می شد تا به تصویب نمایندگان مردم برسد.

جوکار با اشاره به اینکه شکی نیست که این طرح با دقت و کار کارشناسی بررسی شده است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بنا به وظیفه ذاتی خود به نکاتی در این طرح اعتراض کرد و شورای عالی نظارت بر قانون نیز برگزار شد. بررسی های خود را که در نهایت کمیسیون شوراها مسئول رفع ابهامات مطرح شده بود.

رئيس شوراها و كميسيون داخله مجلس خاطرنشان كرد: در جريان بررسي اين طرح، تمام تلاش خود را انجام داده ايم تا نظر شوراي نگهبان تامين شود و ابهامات موجود برطرف شود. شورای نگهبان تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید