اتحادیه اروپا پس از 22 ماه هشدار پرواز در آسمان ایران را لغو کرد

اتحادیه اروپا پس از 22 ماه اخطار پرواز در آسمان ایران را لغو کرد

روز جدید : آژانس ایمنی هوانوردی اروپا طی دستورالعملی هشدار پروازها به آسمان جمهوری اسلامی ایران را لغو کرده است. در دسامبر 1998، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا به تمام خطوط هوایی اروپایی دستور داد تا اطلاع ثانوی از آسمان ایران پرواز نکنند و در صورت لزوم در ارتفاعات بالای 25000 فوت (7600 متر) پرواز کنند.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا طی دستورالعملی هشدار پروازها به آسمان جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

در دسامبر 1998، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا به تمام خطوط هوایی اروپایی دستور داد تا اطلاع ثانوی از آسمان ایران پرواز نکنند و در صورت لزوم در ارتفاعات بالای 25000 فوت (7600 متر) پرواز کنند. در ژوئیه سال گذشته، این هشدار توسط آژانس ایمنی هوانوردی اروپا تمدید شد.

در آن زمان مرتضی دهگان، معاون سابق هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تمدید نوتام № CIZB-2020-01R1 به ایران توسط آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) گفت: و وجود دارد. هیچ تغییری در متن و توصیه Notam وجود نداشت و فقط تا 16 ژانویه 2021 تمدید شد.

وی افزود: بر اساس این تبصره به ایرلاین ها توصیه می شود بر اساس ارزیابی ریسک، پروازهای زیر 25 هزار پا را در ایران انجام دهند.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با آژانس هواپیمایی EASA و برخی کشورهای اروپایی برای رفع نگرانی‌ها و آرام کردن فضای ایران در جریان است، افزود: بازگشت شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی به کشور پس از بحران سلطنت نشان از اقدامات مثبت و ایمنی و امنیت در فرودگاه‌ها و حریم هوایی ایران است. «اینجا ایران است.

اکنون با گذشت حدود 14 ماه از اظهارات رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا طی دستورالعملی هشدار پرواز در آسمان جمهوری اسلامی ایران را لغو کرده است. به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که شرکت های هواپیمایی بین المللی بیش از هر زمان دیگری از آسمان ایران برای انجام پروازهای خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید