اتحاد و همدلی نیروهای مسلح توطئه های دشمن را خنثی کرد


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823322

سیفی با بیان اینکه ارتش نقش مهمی در تثبیت پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: اتحاد و همدلی نیروهای مسلح توطئه های دشمن را خنثی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی داشت.

ماموریت ارتش پاسداری از مرزهای کشور و سرزمین اسلامی ما ایران است که در حال حاضر ارتش این ماموریت خطیر را به نحو احسن و در بهترین شرایط انجام می دهد و از مرزهای کشور حفاظت می کند.

به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ارتش به درجه ای از اقتدار و استقلال رسیده است که مأموریت های خطیر خود را به نحو احسن و در بهترین شرایط انجام می دهد و از مرزهای کشور حفاظت می کند.

با توجه به فلسفه تشکیل ارتش، گفتگوی تفصیلی با سجاد سیفی فرمانده گردان امام علی (ع) خرم آباد یکی از نیروهای ارتش انجام شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:


فلسفه تشکیل و نامگذاری روز ارتش چیست؟

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اوایل انقلاب، گروه ها و جریان های بسیاری که در انقلاب نقش آفرینی کردند و خود را خبره می دانستند، امام خمینی (ره) را برای انحلال ارتش تحت فشار قرار دادند که از جمله آنها می توان به این گروه ها و جریان های هالک مجاهدین و مردمی اشاره کرد. فدائیان – بعدها تبدیل به منافق شدند. این دو گروه در انحلال ارتش مصر بسیار بودند تا ارتش خلق را از بدن خود تشکیل دهند و به جلو بروند.

این گروه ها در اسفند 57 با برپایی راهپیمایی ها و بیانیه هایی خواستار انحلال ارتش در تهران شدند و گفتند که شاخه های پهلوی باید منحل شود و شاخه های جدید جایگزین شود. امام خمینی در آن زمان سرلشکر کارنی را به عنوان رئیس ستاد کل ارتش معرفی کردند و از او خواستند که ارتش را بازگرداند. سرلشکر کارنی تشکیلات جدیدی در این زمینه سازماندهی کرده است، اما از سوی دیگر چریک های فدایی خلق در بحث گنبد بحث تجزیه طلبی می کنند یا دمکرات کومه له در غرب کشور که ارتش درگیر است و فشار وجود دارد. بر ارتش در همه جا.بنابراین ژنرال کارنی به نشانه اعتراض استعفا داد. امام (ره) ابتدا استعفای ایشان را نپذیرفتند، ولی بعداً تحت فشار بازرگان و دولت موقت استعفای ایشان را پذیرفتند. جایگزین می کنند.

در ماه آوریل بسیاری از فعالان ارتش از امام خواستند که به این موضوع رسیدگی کند و فرماندهی همه نیروهای مسلح را به دست گیرد تا این گروه ها نتوانند درباره انحلال ارتش بحث کنند. 29 فروردین روز ارتش انتخاب شد و اعلام می شود ارتش با تجهیزات و سازوکارهای خود در خیابان های شهرهای بزرگ رژه می رود و به مردم اعلام می کند که ما ارتش اسلام و در خدمت مردم جمهوری اسلامی هستیم. ایران بسته شد و از 30 فروردین 58. ، این روز به عنوان روز ارتش انتخاب شده و هر ساله ارتش پس از گذشت حدود 43 سال در این روز با رژه در خیابان ها همبستگی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم اعلام می کند.


24681957 63dc 4090 8ff0 95a3a2181cf9 خبر خاکستری


ارتش چه نقشی در جنگ 8 ساله داشت؟

در مقطعی از جنگ، در اواسط دهه 60، ارتش و سپاه پاسداران عملیات مشترکی انجام دادند. ارتش و سپاه 13 عملیات مشترک داشتند که همه آنها موفقیت آمیز بود.

در واقع در عملیاتی که ارتش و سپاه به صورت مستقل عمل کردند موفقیتی حاصل نشد، اما از اواسط دهه 60 تا 61 که قرارگاه مرکزی کربلا به رهبری شهید صیاد و محسن رضایی تأسیس شد، چهار عملیات موفق مانند ثامن انجام شد. عملیات طیب القدس الائمه، عملیات فتح المبین که بخشهایی از شوش و اندیمشک را از دست دشمن آزاد کرد و آزادسازی خرمشهر که در عملیات بیت المقدس انجام شد با همکاری مشترک ارتش آزاد شد. و سپاه

در واقع در سال 60-1361 با این چهار عملیات بزرگ، قسمت اعظم کشور ما که به دلیل ناهماهنگی های بنی صدر به دست رژیم بعث عراق افتاده بود، آزاد شد و این نوع عملیات مشترک. تا پایان جنگ ادامه یافت.


وظیفه و مأموریت ارتش جمهوری اسلامی چیست؟

نظامی بودن نماد مقاومت، شجاعت، میهن پرستی و میهن پرستی هر کشوری است. ماموریت ارتش پاسداری از مرزهای کشور و سرزمین اسلامی ما ایران است که در حال حاضر ارتش این ماموریت خطیر را به نحو احسن و در بهترین شرایط انجام می دهد و از مرزهای کشور حفاظت می کند.

نظم و انضباط که در ارتش وجود دارد به طور قابل توجهی بر شیوه زندگی و تعاملات اجتماعی ما با دوستان، خانواده و آشنایان تأثیر گذاشته است.

ارتش و ارتش از سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شوند و همواره گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا برای اجرای اوامر و دستورات فرمانده کل قوا هستند. مکداس نیاز به کمک دارد زیرا مناطقی که سیل و زلزله و زلزله رخ می دهد و یا حتی در بحث ویروس مفتضح کرونا که ارتش در چند سال اخیر وارد عمل شده و در کنار مردم بوده و الحمدلله نتایج بسیار درخشانی داشته است. این نگرش .

ارتش به عنوان یک دست توانمند و یک سرباز فرمانده باید هر جا که نیاز باشد حضور داشته باشد و وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

ما به عنوان ارتش نگران نقش مهم ارتش در این دوران در بحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم. شاید این نقطه ضعف سازمان نظامی باشد که در بحث های فرهنگی بسیار کم کار کرده است، اما انتظار می رود سایر گروه ها و رسانه های فرهنگی به نقش مهم ارتش در انقلاب و دفاع مقدس بپردازند.


چه کسی عملیات ثامن الائمه را طراحی می کند؟

طبق بررسی های انجام شده، متوجه شدیم که عملیات ثامن الائمه توسط امیر کهتری از لشکر 77 خراسان طراحی شده است، اما متاسفانه نامی از امیر کهتری در هیچ یک از سریال ها، رسانه ها، نوشته ها و فیلم ها برده نشده و یا فرمانده دیگری وجود ندارد. با جسارتی دیگر وی در لشکر 77 خراسان پس از ماه ها تلاش برای آزادسازی و شکستن حصر آبادان با کمک نیروهای مردمی، امام، سپاه و سپاه، عملیات غرور آفرین را برای شکست حصر آبادان و الحمدلله آبادان برنامه ریزی می کند. عملیاتی که قصد شکستن آن را دارد.حصر آبادان; این یکی از پیروزی های بزرگ تاریخ جنگ است که اگر دشمن وارد شهر آبادان شد چه تعداد کشته و خون ریخته شد، این عملیات یکی از عملیات های بی نظیر و مثال زدنی بود، به آنها رسیدگی نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید