اتحاد و همدلی؛ عامل اقتدار سیستمی و خنثی سازی توطئه های دشمن/ مبارزه با فساد باید مستمر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در دیدار با علمای شیعه و سنی، بزرگان طوایف و اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان که ساعتی پیش در تالار خاتم برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شکر توفیق حضور علما و علما را داشتم. بزرگان سیستان و بلوچستان با تاریخ کهن و مردمی با آداب مهمان نواز و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی.

وی با بیان اینکه در ایام پر خیر و برکت شعبان هستیم باید از این ماه مبارک نهایت استفاده را ببریم، افزود: نیمه شعبان به پایان رسیده است و اگر از آن غافل شویم نیمه دوم تمام می شود و باید روزهای باقی مانده را رها کنیم تا وارد این ماه شویم. ماه مبارک رمضان، از ماه عید الهی استفاده کنیم، خداوند دو ماه رجب و شعبان را به ما داده است تا بتوانیم از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم.

به گفته محسنی اجایی، بیش از چهار دهه است که کشوری اسلامی با مجاهدین مبارز دینی و دارای آموزه های دینی و اسلامی با همه سلطه ها و نظام سلطه روبرو بوده است. نظام سلطه در این چهار دهه از هر فرصتی برای استفاده از مردم تحت فشار بوده است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه و استکبار در حال جنگ و تحمیل جنگ علیه ایران اسلامی بود و از همه امکانات برای جلوگیری از نفوذ سخنان نظام اسلامی استفاده می کرد، افزود: زمانی که جمهوری اسلامی ایجاد شد، دشمن جنگ بود. مشکلات زیادی ایجاد کرد و سعی در ایجاد انحراف در سیستم داشت که باز هم ناکام ماند.

وزیر با اشاره به اتحاد و همدلی اقوام و مردم ادامه داد: ثمره و نتیجه این همدلی حفظ نظام و انقلاب با وجود این همه توطئه است. در یک جای دنیا جنگ است و با این همه ادعا که هر روز پولشان در حال سقوط است و تحریم هستند، باید به آنها یاد بدهیم که چگونه تحریم ها را دور بزنند.

وی گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عاملی بازدارنده در برابر همه توطئه های استکبار جهانی تبدیل شده است و دشمنان می دانند که اگر اشتباه کنند قطعاً مورد ضربه نظام قرار خواهند گرفت.

محسنی اجایی تاکید کرد: باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و برای حفظ انقلاب تلاش کنیم و البته باید قدردان مردم باشیم و مشکلات آن ها را حل کنیم، ده ها هزار آزاده و شهید تقدیم نظام شده و ما هستیم. به مردم بدهکار هستیم و مسئولان نباید به مردم خدمت کنند.

وی گفت: اگر امروز تمام وجودم را صرف خدمت به مردم می کنم، نه کاری انجام داده ام و نه توانسته ام به حق آن ها ادا کنم، انتظار مردم ایران این است که از شورای حل اختلاف بیشتر استفاده شود و این یکی از خواسته های ما”

رئیس قوه قضائیه گفت: احسان و برکاتی که در صلح و سازش است در قضاوت قاضی نیست که بخواهد از طریق شوراهای حل اختلاف و جلسات صلح و سازش برای صلح جامعه استفاده شود. قبایل. بزرگان “

وی افزود: باید از نیروهای ذی صلاح استان در دستگاه قضایی و دستگاه قضایی استفاده شود زیرا این موضوع بسیار مهم و تأثیرگذار است. در برخی استان ها این شرایط و در صورت امکان آزمون استخدامی تخصصی برای جذب قضات در سیستان و بلوچستان داریم.«از نیروهای شایسته استفاده کنیم.

محسنی اجایی خواستار کمک همگان به ویژه رسانه ها برای مبارزه با فساد شد و گفت: مبارزه با فساد باید مستمر باشد نه اینکه در یک لحظه مشخص شود. نهادهای نظارتی در مبارزه با فساد داخلی و خارجی فعال هستند. «و این روند ادامه دارد.

وی گفت: در نظر داریم تخصصی ترین و ویژه ترین شعب را در قوه قضائیه ایجاد کنیم، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا رسیدگی مناسب و صدور احکام صحیح در کل قوه قضائیه انجام شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در حوزه پرسنلی مشکلاتی داریم که در برنامه ششم مصوب شد که قوه قضاییه سالانه 800 قاضی و 3200 کارمند جذب می کند که تاکنون نتوانسته ایم.

وی سیستان و بلوچستان را یکی از اولویت های قوه قضائیه در همه امور دانست و گفت: تعداد پرونده های در حال رسیدگی در دادگستری سیستان و بلوچستان از 95 هزار به 38 هزار پرونده رسیده است.

آیت الله مصطفی مهامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: در سیستان و بلوچستان پرونده های زیادی با شرایط خاص باز می شود که برخی از آنها بر اساس سنت جاری جلسات صلح و سازش تشکیل می شود.

وی افزود: مواردی در بین افراد تخلف در فلان سازمان و اداره وجود دارد و باید مشخص شود که در صورت وجود تخلف یا تبرئه باید اعلام شود. کار با متخلفان باید بازدارنده باشد تا دیگران از این رویه پیروی نکنند.

مهامی با بیان اینکه تخلفات در هر سطحی باید جدی گرفته شود تا سوء تفاهم بین مردم ایجاد نشود، اضافه کرد: امید است مردم اعلام کنند که قوه قضائیه با افرادی که تخلف می کنند در سازمان و ادارات برخورد خواهد کرد.

به گفته وی، در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، سازمان های بازرسی و نظارتی باید علاوه بر بررسی کیفیت، نظارت بیشتری بر توزیع کالاهای اساسی داشته باشند و از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند.

b4967489 6d26 41f2 8a5f 5ed653e4f5b4 خبر خاکستری

لزوم ورود قوه قضائیه به بحث حاشیه نشینی

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس رهبری گفت: سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی و به فرموده رهبر معظم انقلاب تنگه احد در ایران اسلامی است.

وی اقدامات رئیس قوه قضاییه برای تغییر صنعت را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و افزود: محورهای اصلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب ارتباط با متن مردم است.

سلامی بر استفاده از نیروهای جوان و مستعد در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: حضور نیروهای جوان و مستعد در این قوه می تواند راهگشا باشد.

به گفته وی رسیدگی دستگاه قضایی به موضوع راه های استان که به صورت باندی است و به دلیل ترانزیت شاهد تردد زیادی هستیم و تاکنون افراد زیادی در سیل جان خود را از دست داده اند بسیار ضروری است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معضل حاشیه نشینی یکی از مهمترین معضلات این استان است که ورود جدی قوه قضائیه را می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید