اتفاقات خوبی برای پروژه کانون پرورش فکری اشکذر در پیش است/ اشکذر صاحب کانون شد


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913225

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اشکذر بیش از یک دهه است که در انتظار تامین اعتبار است تا بتواند لبخند را بر لبان 1500 کودک بنشاند و سرانجام پس از 12 سال نوری بر این تاریکی تابید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، شهرستان اشکذر تنها شهرستان استان یزد است که کودکان و نوجوانان آن از داشتن مراکز پرورش فکری محروم هستند.


*بیش از یک دهه از راه اندازی کانون اشکذر می گذرد/ هزاران انتظار 500 کودک گریان

عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در تازه ترین نشست خبری کانون که در مهرماه برگزار شد، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری روی کودکان نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلندمدت است، گفت: موفقیت آمیز است. کشورهایی هستند که فرزندانشان در محیطی مناسب رشد کرده اند و یکی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان ایرانی است.photo1785387543 1 خبر خاکستری


c8064775 84c4 4d1e 8009 393cc138ea3c خبر خاکستری

وی افزود: به جز شهرستان اشکذر، تمامی شهرستان های استان یزد دارای مرکز هستند.

قوامی با اشاره به اینکه 12 سال از تاسیس مرکز اشکذر می گذرد، 12 سال پیش زمین این مرکز توسط خیر به مرکز اهدا شد و در همان زمان بستر ساخت مرکز گذاشته شد، اما به دلیل بودجه محدود، این پروژه هنوز ناتمام است. به کار ادامه دهید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ادامه داد: کانون به تنهایی ذی نفع این طرح است و فرآیند ساخت بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی بیان کرد: این پروژه در حال حاضر 80 درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل تنها به 4 میلیارد تومان وجه نقد و 3 میلیارد تومان برای تجهیزات نیاز دارد، ضمن اینکه کتاب های آن از سه سال قبل آماده شده و 12 هزار جلد کتاب به نام مرکز اشکذر مهر تهیه شده است.

قوامی تاکید کرد: در صورت فعالیت کانون اشکذر حداقل 1500 کودک و نوجوان این شهرستان می توانند تحت پوشش خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری و مهارتی قرار گیرند.


*بعد از رسانه ها بالاخره نتیجه داد/ مرکز اشکذر تا پایان سال به بهره برداری می رسد

اصحاب رسانه با در نظر گرفتن اهمیت استفاده از کانون اشکذر، پس از این جلسه و تمرکز بر این مهم صدای بیش از هزار کودک اشکذری را به انجام رساندند.

خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع به سراغ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان رفت و در این گفتگو علی قوامی با اشاره به اتفاقات پس از نشست خبری اظهار داشت: پس از نشست خبری، جلسه ای با حضور شورای استاندار، فرماندار اشکذر و رئیس سازمان تشکیل شد و مدیریت بودجه و برنامه ریزی استان تشکیل شد و در این جلسه دستور تسریع در روند ساخت پروژه های نیمه تمام داده شد. به ویژه مرکز کانون پرورش فکری اشکذر.photo1785392509 خبر خاکستری


61a3fc20 586e 4dcf 8861 25de4d367c82 خبر خاکستری

وی افزود: روز گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از این پروژه بازدید کرد و مقرر شد اداره مسکن و شهرسازی استان در اسرع وقت از طریق مناقصه پیمانکار پروژه را معرفی کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه کانون اشکذر 4 میلیارد تومان است، اظهار داشت: برای این طرح یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، بنابراین دور و مقرر شد این مرکز تا پایان سال جاری تکمیل شود و مرکز اشکذر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید