اتمام حجت رئیس سازمان اداری – کارگری با دستگاه ها/ نمی توانیم در قالب «انبار برف» نیرو جذب کنیم!

اتمام حجت رئیس سازمان اداری – کارگری با دستگاه ها/ نمی توانیم در قالب «انبار برف» نیرو جذب کنیم!

روز جدید رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره طرح ساماندهی کارکنان کشوری گفت: این طرح اداری نیست.

میثم لطیفی در نشست علنی امروز – یکشنبه 5 تیرماه – مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: موضوع ساماندهی نیروهای شرکتی دو سال است که در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود و یکی از طرح های رئیس جمهور. شعار 1400 انسانیت در دستگاه های اجرایی و قوه قضاییه الگویی برای جذب کارکنان دولت است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: از شهریور ماه گذشته ارتباط خوبی با کمیته اجتماعی مجلس داشتیم و در این مدت جلساتی برگزار شد. پیش نویس امروز این طرح محصول 9 ماه گذشته بین کمیسیون و سازمان است.»

لطیفی گفت: روند طولانی بازنگری این طرح به دلیل پیچیدگی طرح است که توجه جدی را می طلبد و باید توجه داشت که در بحث ساماندهی کارکنان در وهله اول نباید نیروهای رسمی و پیمانی ساماندهی اجرایی شوند. دستگاه.” .

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان ملی بهره وری، بهره وری نیروی کار طی ده سال گذشته به دلیل جذب نیروی کار در دستگاه های اجرایی و عدم تناسب شغل و کارمندی و عدم شایسته سالاری در نظام اداری منفی بوده است. . اتفاق افتاد.

قبل از اینکه نیروهای مازاد را سازماندهی کنیم، نباید نیروهای جدیدی را وارد دولت کنیم

لطیفی با اشاره به تعدیل نیرو در برخی از دانشگاه های کشور گفت: برخی از دانشگاه های کشور به دلیل کاهش تعداد دانشجویان و داوطلبان ورودی به دانشگاه، نیروی کار مازاد دارند. و به ناکارآمدی در دستگاه های اجرایی کمک کرده ایم و این به نفع نظام اداری نیست.

وی افزود: بنابراین یکی از اصول قانون در مدیریت سرمایه انسانی در بخش دولتی، سنجش نیازهای واقعی دستگاه ها است و باید به سمت جذب نیروی جدید بر اساس نیاز واقعی دستگاه ها و بر اساس آن حرکت کنیم. اساس توجه به بهره وری است.”

ما نمی توانیم نیروی محرک را به شکل برف جذب کنیم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: موضوع دوم تکالیف قانونی است. با توجه به اصل سوم قانون اساسی و بند دوم سیاست های کلی نظام اداری که تعیین کننده عقلانی شدن، انطباق و عقلانی شدن سازمان نظام اداری است، نمی توان قدرت را در قوه مجریه در قالب قانون جذب کرد. ذخیره سازی برف

عاطف گفت: در برنامه ششم توسعه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مشاغل کارکنان و ستاد اجرایی باید 15 درصد کاهش می یافت. چیزی که امروز داریم یعنی 115 هزار یعنی یک سوم قانون اجرا شده است و نگرانی ما این است که برای ما مشکل ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید