اتهام جدید در کنفرانس امنیتی مونیخ: موشک ها و پهپادهای ایران به 50 کشور در راه هستند!

اتهام جدید در کنفرانس امنیتی مونیخ: موشک ها و پهپادهای ایران به 50 کشور در راه هستند!

روز جمعه، یوآو گالانت ایران را متهم کرد که با نقض قطعنامه 2025 شورای امنیت سازمان ملل، قراردادهای موشکی و پهپادی را در ده‌ها کشور انجام داده است. وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس مونیخ هشدار داد که چنین توافقی ناقض شرایط تحریم‌های سازمان ملل است که ضرب‌الاجل آن تا پایان مهلت تعیین شده خواهد بود. او گفت: «ایران دیگر «تامین کننده محلی» نیروهای نیابتی نظامی در خاورمیانه نیست.» این یک «شرکت چندملیتی» است که صادرکننده جهانی تسلیحات پیشرفته است. دیده‌ایم که ایران پهپادهایی با برد 1000 کیلومتر را به کشورهای مختلف از بلاروس گرفته تا شرق اروپا تا ونزوئلا در آمریکای جنوبی منتقل کرده است.

نواندیش: روز جمعه یوآو گالانت ایران را به انجام معاملات موشکی و پهپادی در ده ها کشور در نقض قطعنامه 2025 شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، رسانه صهیونیستی تایمز درباره ادعای جدید مقامات این رژیم علیه ایران نوشت: وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در کنفرانس مونیخ هشدار داد که چنین توافقی ناقض شرایط تحریم های سازمان ملل است که مهلت آن در ماه اکتبر است. بیا

اتهام جدید در کنفرانس امنیتی مونیخ: موشک ها و پهپادهای ایران به 50 کشور در راه هستند!

وی گفت: ایران دیگر تامین کننده داخلی نیروهای نیابتی نظامی در خاورمیانه نیست. این یک شرکت چند ملیتی، صادرکننده جهانی سلاح های پیشرفته است. دیده‌ایم که ایران پهپادهایی با برد 1000 کیلومتر را به کشورهای مختلف از بلاروس گرفته تا شرق اروپا تا ونزوئلا در آمریکای جنوبی منتقل کرده است.

به گفته دیپلمات های غربی، فروش این گونه پهپادها نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است که توافق هسته ای سال 2015 بین ایران و شش کشور کلیدی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان را تایید کرد. با هدف محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای تهران و جلوگیری از تولید تسلیحات هسته‌ای ایران.

قطعنامه 2231 ایران را از صادرات موشک های بالستیک و پهپادهای با برد بیش از 300 کیلومتر و محموله بیش از 500 کیلوگرم مهمات تا اکتبر 2023 منع می کند.

به نظر می رسد اسرائیل سعی دارد با تکیه بر این ادعا، ایران را به نقض قطعنامه 2231 متهم کند و طرفین را وادار به فعال کردن ماشه کند.

دیدگاهتان را بنویسید