اتکا به خود مهمترین مؤلفه غافلگیر نشدن است


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877804

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اتکا به نیروهای خودی در تمامی سطوح نوظهور مهم ترین مولفه غافلگیر نشدن و غافلگیر شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ششمین جشنواره سلمان فارسی با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پژوهشگران و نخبگان نیروهای مسلح میزبان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.

سرلشکر بیل مکانیکی در این همایش با سلام به ارواح مطهر شهدا بویژه وزیر شهیدان جناب دکتر مصطفی چمران در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور نخبگان و پژوهشگران دفاعی نیروهای مسلح، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم در عرصه های مختلف و با حضور پرشور مردم در عرصه های مختلف و با حضور پرشور مردم در عرصه های مختلف، در این مراسم حضور دارند. انتظار می رود این جشنواره تحرک، پیشرفت و شتاب بیشتری را برای محققین و دانشمندان فراهم می کند تا به قله های مورد انتظار دست یابند و فرصت هایی را فراهم کنند. در حال ظهور برای تصمیمات فعلی و آینده نیروهای مسلح ایجاد شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران بود، افزود: یکی از مهمترین جلوه های انقلاب اسلامی کاهش است. وابستگی و از بین رفتن صنایع دفاعی.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و تلاش پیشکسوتان در امر پژوهش، امروز نیروهای مسلح به سطحی از دانش و فناوری رسیده اند که بیشتر نیازهای آن در دست جوانان سراسر کشور است. مرز. رونق و متکی به ظرفیت داخلی است و در این زمینه وابستگی را فراهم می کند اش به حداقل کاهش یافته است.

سرلشکر باقری تاکید کرد: کشوری که آرزوی والایی برای شکست جبهه باطل و پیروزی حق و زمینه سازی برای ظهور حضرت بقیة الله دارد. الاعظم و ایجاد حکومت عدل و داد. بدون داشتن نیروهای مسلح کارآمد و نیروی فعلی و پویا برای دفاع و امنیت و همچنین منافع مندی از مجموعه ها و نظام های پژوهشی و پژوهشگران نخبه قطعاً نمی توانند به چنین آرمان و ارزشی دست یابند والایی متوجه شدن.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه کشوری که در گذشته، اندیشه ها، آموزش ها، روش ها، سلاح ها و تجهیزات سنتی و کلاسیک باقی بماند، محکوم به شکست است، گفت: نبردهای روز. در این اواخر و سالها در این اواخر برای مشاهده ما آن را به طور کامل انجام می دهیم پاک کردن آیا نیروهای مسلحی که متناسب با تهدیدات، نیازها و مقتضیات نبرد خود را به روز نکرده اند، در میدان نبرد حرفی برای گفتن ندارند و دچار عقب ماندگی، شکست، تأخیر و تأخیر می شوند. خودت را متوقف کن خواهد بود.

سرلشکر کاوشگر با اشاره به نبردهای قفقاز، جنگ اوکراین و روسیه و رویدادهای منطقه ای و بین قومیتی بین المللی اتفاقی که در تمام دنیا در حال وقوع است دادن وی گفت: بررسی و تحلیل این نبردها بخشی از نیازهای امروز و فردای ما را مشخص می کند و محققان باید به دقت نیازسنجی، نوع و روش تهدیدات را بررسی کنند. و آینده مطالعه برای انجام اقدامات موثر و کارآمد در این زمینه.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم انجام تحقیقات آگاهانه و هدفمند در نیروهای مسلح تاکید کرد: تحریم ها، سال و سال عمر با انقلاب اسلامی، انتظار دستیابی به هر سطحی از تجهیزات و تسلیحات از طریق خرید و واردات از بین رفت. و ما را به این نتیجه رساند که تنها راه رسیدن به محصول ضروری و حیاتی، راه تحقیق آگاهانه، هوشمندانه و علم محور و نیاز به صحنه های نبرد است. بهمد خدایا این در جمهوریت مهم است سال اسلامی روز به روز توسط محققان نیروهای مسلح و توسط محققان و نخبگان دفاعی و نظامی اداره می شود.

سرلشکر بیل مکانیکی در ادامه به دستور مقام معظم رهبری (مدظله) اشاره کرد العالیوی در بیانیه ای در گام دوم انقلاب که دانش را بدیهی ترین وسیله قدرت و عزت یک کشور خواند، گفت: دانش و توانایی را دو روی یک سکه و دلیل برتری غرب در جهان امروز برای دو قرن تحقیقات نشان می دهد که البته برای استعمار جوامع نیز استفاده می شود.

وی در این خصوص افزود: علت عقب ماندگی کشور ما انتقال قاجار و پهلوی و عقب ماندگی کشور در عرصه علم و دانش بود که امروز نتیجه این دوران است. روشن قابل مشاهده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، راه برون رفتی هموار شده و نظام جمهوری اسلامی موثر عمل کرده است. گام هایی برای رسیدن و رسیدن به نقطه عطف.” چرخ دنده ها و برید جلو قرل پیاده روی ها و دستاوردهای مختلف گرانج در مناطق مختلف رسیده است.

سرلشکر باقری با اعلام تحقق اهداف عالی در نیروهای مسلح از جمله تقویت ساختار داخلی کشور از نظر دفاعی و امنیتی، رسیدن به سطح جهانی و رهبری انقلاب اسلامی در عرصه دفاعی، خاطرنشان کرد: توانمندی و خوداتکایی. در طراحی، ساخت و تولید تجهیزات و تسلیحات در تمامی سطوح نوظهور مهمترین مؤلفه ای است که باعث می شود در وهله اول غافلگیر نشویم و سپس دشمن را غافلگیر کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کسب اقتدار علمی، اشراف هوشمندانه، شناسایی تهدیدات و توسعه توان بازدارندگی را از دیگر مولفه های اهداف عالیه نیروهای مسلح برشمرد و گفت: یکی از الزامات اصلی نیروهای مسلح است. دستاورد و تحقق این موضوعات بر عهده محققان، دانشمندان و نخبگان دفاعی و لشکری ​​خواهد بود.

سردار سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروهای مسلح در کار و عملکرد محققان و دانشمندان زنده و پویا هستند، گفت: جشنواره سلمان فارسی رحمت الله. در برابر فرصت اینجا محل مناسبی برای تمرکز بر تحقیقات و دانشمندان در نیروهای مسلح است و ما در ستاد کل نیروهای مسلح تمام تلاش خود را می کنیم تا حفاظت و ما از حمایت از این بستگان خودداری نخواهیم کرد.

وی افزود: دستیابی به مناصب متعالی مؤمن، فداکار، پرستار بچهدانشمند، دشوار شوش و ایثار ممکن است و همان گونه که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید، زره سازی را به داود آموختیم; ما باید با امید به مشیت و الهام الهی راه الهی را طی کنیم یاری خدا به خداوند متعال ایمان بیاوریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سند جامع علمی امنیت دفاعی سند ارزشمندی است که پس از بررسی و طی مراحل متفرقه وی با تایید مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورایی برای این سند و چهار وزیر این کشور با حضور معاون وزیر علوم و فناوری و فرماندهان نیروهای مسلح تشکیل شده است. ، عضو هستند. از نظر فن آوری و دانشگاه های صنعتی، صنایع مختلف و نیروهای مسلح تصمیم می گیرند.

اشاره کرد سیستم مطالعه جامع تهیه شده با کار جهادی در ستاد کل و به تایید فرماندهی کل قوا العالیهمه این اقدامات با هدف ارتقای بهره‌وری و توسعه زیرساخت‌ها و پیشبرد تحقیقات در نیروهای مسلح انجام می‌شود و انتظار داریم بهره‌وری و کارایی تحقیقات بیش از پیش افزایش یابد.

در پایان این همایش از نخبگان و پژوهشگران نیروهای مسلح با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید