سرمایه انسانی تحصیلکرده مهمترین مؤلفه برای دستیابی به دانش پایه محسوب می شود


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918602

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز پژوهش گفت: سرمایه انسانی فرهیخته مهمترین و مؤثرترین مؤلفه برای دستیابی به آموزش دانش بنیان محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرا رسیدن روز پژوهش ارتش را به پژوهشگران تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

«خداوند مؤمنان شما و دانش‌آموزان را برانگیزد».

«خداوند به مؤمنان و دانش‌آموزان درجات عالی می‌بخشد» (اسپور، 11).

سال 1401 مزین به «تولید دانش بنیان و اشتغالزا» است. توجه، حمایت و پرداختن به «علم و پژوهش» – که در بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند صعودی برجسته شده است – یکی از مهمترین ارکان توسعه و رویکرد جمهوری اسلامی به شمار می رود. ارتش ایران

در واقع پژوهش مقدمه ای برای تحول و دستیابی به سازمان پدافند دانش بنیان تلقی می شود. بسیاری از موفقیت های به دست آمده در این سازمان مرهون دستیابی به برنامه های علمی، پژوهشی و فناوری است که علیرغم همه تحریم ها و مواجهه با یکی از بدترین جنگ های ترکیبی در بین جنگ های نسل چهارم و پنجم، پس از چندین دهه، از سوی نظامی مرتبط. سازمان به مشاوران خارجی و تجهیزات خارجی، به سازمانی پیشرو و در آستانه دستیابی به یک سازمان پدافندی دانش بنیان با توانایی تولید دانش مفید و محتوای علمی و تجهیزات و سلاح های بومی تبدیل شده است.

پیرو بیان هوشمندانه و تاکید فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر اینکه علم گرایی و علم گرایی باید گفتمان غالب جامعه در همه بخش ها شود، تمام تلاش خود را برای علم گرایی و علم محوری به کار گرفته ایم. در گفتمان مسلط خود در همه بخش ها در ادامه این مسیر، دلگرم و دلگرم حمایت شما دانشگاهیان، پژوهشگران، نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و فعالان علمی، علمی و پژوهشی در مراکز آموزشی و پژوهشی و خود محققین صنعتی هستیم. از سازمان های جهادی ارتش

با این رویکرد، ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت آموزه های ارزشمند اسلامی، تقویت اتاق های فکر، شناخت نظام مشکلات، آینده پژوهی و افزایش هوشمندی برای جلوگیری از غافلگیری، افزایش کارایی پژوهش های علوم انسانی، مسیر دانش بنیان را در پیش گرفت. تکمیل چرخه مدیریت دانش و خودکفایی، متاثر از تحقیقات صنعتی از نقشه علمی بهره گرفته و بیش از پیش به افزایش تولید علمی و ارتقای سطح بلوغ مدیریت دانش توجه کرده‌اند.

در این راستا، سرمایه انسانی تحصیل کرده مهمترین و مؤثرترین مؤلفه برای دستیابی به دانش بنیان به شمار می رود. بدین ترتیب «ولایت گرایی»، «شهادت خواهی» و «تقویت مفهوم انتظار» به عنوان سه اصل مسلم برگرفته از مفاهیم شریف قرآن در ارتش مردمی و انقلابی مکتوب شده و گسترش آن مرهون اندیشه های بلند و بلند است. قلمهای ناب متفکران سخنور است. با عنایت به تدابیر و تاکیدات فرمانده معظم کل قوا در خصوص اجرای توصیه اول بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین تحول ارتش، نقش شما محققین و پژوهشگران در این زمینه بیشتر از همیشه موثر خواهد بود.

اگرچه ارزش کار فرهیختگان بسیار فراتر از این افتخارات تلقی می شود و هر روز از زحمات این اندیشمندان قدردانی می کنیم، اما 4 آذر به عنوان «روز پژوهش» و همچنین هفته پژوهش مناسب ترین روز برای قدردانی از زحمات است که منجر به افتخار و جلال بازیگران عرصه دانش و خرد. در همین راستا به مناسبت ایام الله دهه فجر فرصتی پیش آمده است تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر علم و پژوهش ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و ایام هفته پژوهش را برای همه شما عزیزان صمیمانه تبریک و تهنیت نمایم. دانشمندان، محققین، نویسندگان، متفکران، معلمان، نخبگان، دانشمندان، روشنفکران. ، متخصصین و زحمتکشان عرصه دانش و پژوهش را تبریک و تهنیت عرض می نمایم، تاکید می نمایم از زحمات شما عزیزان سپاسگزارم و آرزومندم با الگوگیری از شهدای گرانقدر به ویژه شهدای علم و تحقیق. با پیروی و پیروی از تدابیر و منویات گرانبهای امر خداوند متعال در مسیر رشد، سربلندی و امنیت میهن اسلامی موفق و سلامت و عاقبت بخیر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید