اثرات فاجعه بار تغییرات آب و هوایی بر مردم سراسر جهان


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812283

گزارش سازمان ملل نشان می دهد که تغییرات اقلیمی باعث تلفات و آسیب های فزاینده ای به مردم و طبیعت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; گزارش سازمان ملل نشان می دهد که تغییرات اقلیمی باعث تلفات و آسیب های فزاینده ای به مردم و طبیعت می شود.

کارشناسان می گویند پنجره کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جلوگیری از پیامدهای فاجعه بار بیشتر به سرعت بسته می شود.

صدها دانشمند در سراسر جهان استدلال می کنند که نه سازگاری انسان و نه کاهش آن به تنهایی برای کاهش خطر تأثیر آب و هوا کافی نیست. بر اساس گزارش اخیر هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (IPCC)، چیزی کمتر از یک تلاش هماهنگ جهانی برای کاهش شدید انتشار کربن و سازگاری فعال با تغییرات آب و هوایی نمی تواند از فاجعه بارترین پیامدها جلوگیری کند.

این یک هشدار وحشتناک است، زیرا تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر مردم و طبیعت به شکلی گسترده تر و شدیدتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت در سراسر جهان گسترش می یابد. این گزارش می‌گوید آسیب‌پذیرترین جوامع، اغلب کم‌درآمد یا محلی، بیشترین آسیب را می‌بینند.

bde785e7 9d4f 483e ba9e b944bdfc444b خبر خاکستری

تغییرات آب و هوایی در حال حاضر بسیاری از نقاط جهان را تحت تاثیر قرار داده است. و برخی از عواقب آن به زودی ناپدید نمی شوند. سطح آب دریاها برای دهه ها افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل ذوب شدن یخ های گرینلند است.

سازمان ملی اقیانوسی و جوی تخمین می زند که تا سال 2050، سطح آب دریاها در سواحل ایالات متحده بین 25 تا 30 سانتی متر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید