اجرای احکام امر به معروف و نهی از منکر مستلزم انسجام است


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900008

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: با برنامه ریزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به قوام و یکپارچگی در اجرا دست یابند تا این فعالیت ها تاثیر بیشتری داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان گفت: ستاد فرماندهی کل قوا. امر به معروف و نهی از منکر با تعداد نیرو کم نمی تواند کل فضا را پوشش دهد، بنابراین اگر آن ظرفیت هایی که در دستگاه ها وجود دارد در کنار هم قرار گیرند می تواند نتیجه لازم را داشته باشد.

وی افزود: ایمان به خدا خواسته و مقتضی دارد اما در امت ساکت خیری وجود ندارد و ملاک امر به معروف و نهی از منکر ایمان به خداست.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: برخورداری از امر به معروف و نهی از منکر باید با هم باشد، نهی از مفاسد و تبعیض نیز لازم است و ربطی به سن و نژاد ندارد و زمانی که امر به معروف باشد. بر ایمان مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: در ساختار کلی امر به معروف و نهی از منکر قوانین و مقرراتی وجود دارد که امر به معروف و نهی از منکر است اما در اجرای آنها با مشکل مواجه هستیم و گاهی خود مدیر باید امر به معروف و نهی از منکر کند. به گونه ای است که قوانین تعیین می کند که دانشجو برای ورود به دانشگاه چه نوع لباسی بپوشد، اما پوشش آنها نامناسب است و به نظر می رسد قوانینی که وجود دارد نادیده گرفته می شود تا جایی که ظلم به حیوانات عادی می شود و گاهی اوقات بی تفاوت می شود. با کمی تفاوت در با این حال، اگر او از ابتدا مراقب آن باشد، این اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به رسوخ فرهنگ غرب گفت: به تدریج فرهنگ به گونه ای تغییر کرده است که خیلی چیزها تغییر کرده و همه باید هماهنگ عمل کنند تا تأثیر درستی داشته باشد و امیدوارم با برنامه ریزی ستاد فرماندهی برای امر به معروف و نهی از منکر، همه در اجرا باید به انسجام و یکپارچگی دست یابند تا این فعالیت ها تأثیر بیشتری داشته باشند.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام رضا حقیان دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نمایش درآمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید