امر به معروف و نهی از منکر اساس حکومت اسلامی است


ساعت: 14:51
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887689

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عالی در جمع عزاداران حسینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر اساس حکومت اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی عالی صبح امروز در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز گفت: ایام محرم و صفر است. بهترین فرصت برای پیوند قلبی اهل بیت (ع) به ویژه سیدالشهدا.

وی با بیان اینکه در عبادت اهل بیت(ع) خط فکری، رفتاری و منش آنها نمایان است، خاطرنشان کرد: در عبادت عاشورا، طبری و تولی عشق به اهل بیت(ع) است. و ولایت و از سوی دیگر لعن و نفرین دشمنان توضیح داده می شود.

امام موقت تبریز افزود: در زیارات اهل بیت(ع) شخص امام خود را زیارت می کند و حضور او را در حضور امام احساس می کند و در آیات آمده است که ای امام صلوات من و حقایق را می شنوی. دین ارائه می شود.


احیای فرهنگ ابی عبدالله با زیارت عاشورا

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای زیارت عاشورا تقویت روحیه جهاد، ایثار و شهادت است، گفت: زیارت عاشورا در واقع احیای مکتب و فرهنگ ابی عبدالله است و ائمه اطهار(ع) بر این زیارت تأکید فراوان داشتند. و هر روز این زیارت را می خواند .

حجت الاسلام علی همچنین گفت: در عبادت عاشورا علاوه بر ابراز محبت به اهل بیت(ع)، تبلی و تبری و دعاهای متعددی وجود دارد که می گوید حیات و رحلت پیامبر(ص) است. ص) و اهل بیت پیامبر (ص) از خدا می خواهیم.

وی با بیان اینکه ما در عبادت عاشورا عالی ترین نوع زندگی و بهترین نوع مرگ را می خواهیم، ​​گفت: خداوند دو نوع زندگی را برای انسان طراحی کرده است که مهمترین هدیه پیامبران به انسان حیات معنوی است و آنچه انسان را زنده می کند. حیاتی پیامبران برای مردم آوردند.

امام موقت تبریز افزود: اهل بیت(ع) در راه رضای خدا جان خود را فدا کردند و این یکی از ویژگی های آنان است.


نماز وجه دین و زکات جنبه اقتصادی مؤمن است

وی افزود: نماز چهره معنوی و فرهنگی دین است و وجهه دین نماز است و زکات جنبه اقتصادی مؤمن است و هر جا که نام نماز در قرآن آمده زکات نیز آمده است.

وی در پایان افزود: در دین مبین اسلام امر به معروف و نهی از منکر بسیار سفارش شده است و امام حسین(ع) همواره این فریضه را انجام می داد و این فریضه مهم اساس حکومت اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید