اجرای بیش از 10000 برنامه به مناسبت هفته بسیج در فارس


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911434

بیش از 10 هزار برنامه توسط 43 حوزه مقاومت و 20 قشر در استان فارس اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، سردار حسن عبدالله زاده جانشین سپاه فجر فارس امروز 4 آبان ماه در نشست خبری هفته بسیج ضمن تسلیت به خانواده شهید معیدی گفت: بسیج خدمتگزار ملت ایران است. شعار اصلی هفته بسیج امسال است و هفته بسیج فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش ها روحیه بسیج آحاد ملت است.

وی افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس، حوزه های مختلف، خدمات سازندگی، فضای مجازی، طرح شهید سلیمانی خوش درخشید. بسیجیان همیشه در صحنه بودند و همواره می توانستند منشأ کارهای خیری چون اشتغال زایی، ارائه تسهیلات و خدمات رسانی به روستاها باشند و همواره در عرصه علم و پژوهش خوش درخشیده اند.

سردار عبدالله زاده گفت: هرکس دلش برای این نظام، انقلاب و ایران باشد بسیجی است که در 22 آبان شاهد این حضور جمعی بودیم.


بسیج به طول و عرض جغرافیایی محدود نمی شود

جانشین سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج محدود به طول و عرض جغرافیایی نیست بلکه به طول و عرض انقلاب اسلامی صادر می شود، افزود: بسیج فقط یک نیرو و یک سازمان نیست، بلکه تفکر است. بسیج هم پای کارهای بزرگ ایستادن و هم بسیج است یعنی مردم و برنامه های هفته بسیج بر همین اساس است.

وی گفت: در این هفته بیش از 10 هزار برنامه در استان فارس توسط 43 حوزه مقاومت و 20 قشر در حال اجراست.

این مقام نظامی با اشاره به طرح شهید هاشمی با محوریت روشنگری در تبیین جهاد به نقش بسیج در فضای مجازی، حضور در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حوزه خدمات رسانی در هفته بسیج جشن آبرسانی به 100 روستای فارس و رویداد بهره برداری از 5100 فرصت شغلی جامعه محور، نصب 5100 نیروگاه خورشیدی یکی از این برنامه هاست.

وی ادامه داد: در حوزه علمی، خدماتی، اشتغالزایی و … در رزمایش عظیم جهادگران با حضور 14 هزار نفر از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج بیش از 1500 قرض – صندوق های حسنا در استان تصریح کرد: برای 1000 و 433 شغل ایجاد شده و 195 تعاونی ایجاد شده است، همچنین 95 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده که در نتیجه برای 3 هزار و 667 شغل ایجاد شده است.

سردار عبدالله زاده گفت: اعزام گروه های جهادی و اکیپ های بسیج جامعه پزشکی به روستاها، نقشه برداری حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی توسط بسیج دانشجویی، نگهداری میز خدمت در مناطق مختلف، رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد، اجرای مشاوره حقوقی رایگان در محلات. مساجد در طرح هر مسجد وکالت، تهیه و توزیع جهیزیه، بازدید علمی از کارخانجات از جمله برنامه های هفتگی بسیج است.

جانشین سپاه فجر اضافه کرد: تجمع بسیج و نمایش بسیج، نمایش مقاومت و نماد ملی، تجلیل از کارآفرینان موفق بسیجی، دختران نمونه انقلاب، اجرای طرح های مختلف فرهنگی از جمله کمپین های «علم روی زمین نمی ماند». و «من شهیدم و رکیکم»، اردوهای آموزشی تفریحی ویژه دختران و مادران، حضور گسترده بسیجیان در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان، دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و افتتاحیه جشنواره صنایع دستی، برگزاری کارگاه، گردهمایی و نشست در قالب طرح شهید هاشمی، راه اندازی بیمارستان صحرایی حضرت زینب(س) شهرستان ارسنجان گرامیداشت دومین سالگرد شهید استوار محمودآبادی، همایش نقش و جایگاه تفکر بسیجی در تقویت فرهنگ دینی و ملی و تحقق فرهنگ مقاومت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی که در هفته برگزار می شود. بسیج

وی افزود: یادواره شهدای شاخص و با موضوع هویت زن مسلمان، افتتاح کانون مردمی نفس با موضوع طرح ایران! جوان بمان، اجرای طرح قصه عشق با موضوع ازدواج دانشجویی معمولی، برگزاری تور دوچرخه سواری، اهدای 200 ویلچر به معلولان و جانبازان به همت بسیج ورزشکاران، راه اندازی کارناوال موتورسیکلت، دوچرخه و ماشین به گلزار شهدا، تجلیل حضور نخبگان بسیج و معرفی چهره های برتر بسیج در فضاهای مختلف، برگزاری سمینار تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین برگزاری یادواره های شهدا از جمله برنامه هایی است که در ایام بسیج اجرا می شود. هفته

این مسئول بیان کرد: اختتامیه جشنواره های آوای عشق و آواها و نواهای خاص گروه های سرود، ستاد نذر خون، اجرای برنامه های نشست با سرود و نمایش، نشست های تبیین گفتمان مکتب سلیمانی. ، تبلیغات و برنامه های کازانی، ایجاد محیط در نهادها و ادارات، همایش مسئولین. هنرهای رزمی ذوالفقار، شب شعر، جشنواره شعر، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری، نمایشگاه عکس، اکران فیلم و مستند و برپایی غرفه های فرهنگی، اعزام شبکه فرهنگیان جوان به دانشگاه ها، مساجد و مدارس، برگزاری کارگاه هم اندیشی انس با قرآن با محوریت دشمن شناسی، دیدار زندگی عفیفانه، میقات صالحین با حضور گروه های آموزشی از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته بسیج فارس است.

وی در پایان افزود: بازدید از ایست و بازرسی برای تامین امنیت محله از برنامه های پیش بینی شده در سطح استان در هفته بسیج است.


بسیج بزرگترین NGO در جهان امروز

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) غلامعلی احمدی جابری با بیان اینکه بسیجیان همواره در عرصه ها و عرصه های مختلف به مردم خدمت کرده اند، گفت: بسیجیان همواره در عرصه های اقتصادی، محرومیت زدایی، اجتماعی بوده اند. ، فرهنگی، ورزشی، امنیتی و نظامی درخشید و بزرگترین سازمان مردم نهاد امروز در جهان بسیج است.

وی افزود: بسیجی بودن خدمت به مردم است، در واقع روحیه بسیجی خدمت به مردم است.

احمدی جابری با بیان اینکه بسیجیان در یکی دو سال گذشته با وجود کرونا با سه محور حمایتی، نظارتی و مراقبتی به مردم و وزارت بهداشت کمک کرده اند، افزود: در حوزه فضای مجازی حضور سایبری وجود دارد. گردان ها و جوخه های سایبری در جنگ نرم عادلانه نیست، دشمن با انواع سایت ها و شبکه ها دروغ می گوید، آنها فعال هستند و با آنها می جنگند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) با اشاره به اینکه مهمترین فعالیت بسیجیان در این ایام مبارزه با فتنه انگیزی است، اظهار داشت: بسیجیان برای آرامش، آسایش و امنیت مردم در میدان هستند. پرواز و بسیج همیشه در صحنه هستند تا از همه مردم محافظت کنند.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج ناحیه مقاومت حضرت محمد رسول الله (ص) بیش از 100 برنامه در این حوزه، حوزه منکرات اجتماعی، برنامه های ورزشی در قالب پیاده روی خانوادگی، خدمت رسانی، اجتماع بزرگ برگزار می شود، گفت: بسیجیان، مسابقات جام فوتسال بسیج، تحلیل برخی از اعضای برجسته بسیج، میکات صالحین، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از شهدا، دیدار برگزیدگان بسیج با مقام معظم رهبری از جمله برنامه های پیش بینی شده است. به مناسبت هفته بسیج

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید