اجرای بیش از 600 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در هرمزگان


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898578

سردار سالاری گفت: بیش از 600 فرهنگی، نظامی، عمرانی و… برنامه هایی برای هفته دفاع مقدس در رده های سپاه و بسیج پیش بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ سردار اباذر سالاری در نشست خبری هفته دفاع مقدس اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری; هشت سال حفاظت مقدس ما فقط برشی از زمان و فقط یک لحظه در زمان نیست. این ثروت عظیمی است که ملت ما می تواند برای مدت طولانی از آن استفاده کند، استخراج کند، مصرف کند و سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه پاسداشت مقدس را مظهر حماسه، معنویت، دینداری و استقامت مردم ایران می داند و می افزاید: این هفته مظهر ایثار، تدبیر، درایت و آرمان گرایی است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان نیز از دفاع مقدس به عنوان دانشگاه مردم سازی یاد کرد و اظهار داشت: رژیم مفتضح بعث به ادعای واهی خود وارد جنگ با ایران اسلامی شد. با هدف تکمیل کار ملت و کشور ایران در عرض یک هفته بیش از 30 روز در پشت مرزهای ایران ماند و با مقاومت نیروهای مردمی و تعداد کمی از نیروهای نظامی بومی این منطقه و مرزها مواجه شد. .

سردار سالاری ادامه داد: دشمنی که آمد تا یک هفته ملت ایران را به زانو درآورد، هشت سال پشت مرزهای این کشور ایستاد و جوانان غیور این مرز و بوم توانستند هشت سال دشمن را به عقب برانند و به گونه ای آن را تهدید می کنند که فرصت دیگری برای اشتباه کردن به دشمن داده نشود.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان با بیان اینکه بیش از 23 هزار شهید والامقام تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن شده است، گفت: آسایش کنونی را مدیون هستیم. و آرامش کشور به خون پاک این شهدای گرانقدر.


a4b77cfc 8a44 4494 a157 cb2e535523a2 خبر خاکستری

با بیان اینکه بیش از 600 فرهنگی، نظامی، عمرانی و… وی تصریح کرد: برنامه هایی برای هفته دفاع مقدس در رده های سپاه و بسیج در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: رویکرد برنامه های این هفته با محورهای مختلف از جمله حماسه آفرینی و مجاهدت رزمندگان و شهدای والامقام هفته دفاع مقدس است. به تصویر کشیدن جنایات رژیم بعث و اوباش و حامیان این رژیم ننگین، شکوفایی، خلاقیت و ابتکار مردم، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در دفاع از انقلاب اسلامی به ویژه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوبرداری و قهرمانی از الگوهای راستین نظام مقدس است.

سردار سالاری گفت: با عنایت به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه پایانی صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) رویکرد برنامه های این هفته متناسب با شرایط دهه آخر ماه است. صفر برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان جدول برنامه های هفته دفاع مقدس را ذکر و اذعان داشت: اولین روز از هفته دفاع مقدس به نام جانبازان دفاع مقدس نامگذاری شده است. در این روز که آغاز هفته دفاع مقدس است، رژه سراسری دریا و خشکی نیروهای مسلح برگزار می شود، البته این رژه در سطح کشور در دو نقطه کشور مانند تهران با حضور رئیس جمهور و در بندرعباس با حضور شخصیت های ملی.


a9ce4e13 afa9 4c76 98fc 2d9e3986e220 خبر خاکستری

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز پنجشنبه روز بزرگداشت شهدای والامقام است، در اولین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم آب پاشی و مسح قبور مطهر شهدا با حضور مسئولان، مردم و خانواده ها برگزار می شود. شهدای سراسر استان همچنین در این روز دیدار با جانبازان و ایثارگران برگزار می شود.

سالاری در ادامه از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و نظامی نیروهای مسلح در ساحل بندرعباس خبر داد و گفت: بازسازی عملیات والفجر هشتم در ساحل صدف بندرعباس، حضور راویان دفاع مقدس در مراکز آموزشی. به منظور تبیین دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس، توزیع 5 هزار مورد از جمله این برنامه های شاخص، بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کم برخوردار است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام از هرمزگان گفت: در نهضت 27 مواسات بیش از 30 هزار کمک معیشتی بین محرومان توزیع می شود. همچنین توزیع بیش از 28 جهیزیه بین مستمندان روس به مناسبت هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیز از دیگر برنامه های این هفته در هرمزگان خواهد بود.

وی سپس افتتاح پروژه های عمرانی و منازل مستضعفین و پروژه های آبرسانی را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در هرمزگان برای اجرا در این هفته عنوان کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: برگزاری مسابقات بومی و محلی در محل تحول محلات و نشست های صمیمی فرماندهان با جوانان و همه رده های مختلف و آذین بندی و فضاسازی مجموعه های فرهنگی و همچنین دیدار و گفتگو تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران و رزمندگان و اجرای برنامه های ورزشی و نظامی در هفته دفاع مقدس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید