اجرای خیابانی جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آباد غرب + عکس


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885085

با حضور مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

اجرای خیابانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد با حضور مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمانشاه در اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسلام آباد خبر، قسمت خیابانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد از 8 تیر تا 14 مرداد به دبیری سعید نوروزی در شهرهای اسلام آباد، غرب، اصفهان، خرمشهر، زاهدان، کرمان، بروجرد و شاهین شهر با 26 اجرا. از 9 درام منتخب آهنگسازی و برگزیده برگزار می شود.

روز اول جشنواره با اجرای نمایش «فشنگ کشکی» به نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی پیمان مهراب پور از شهرستان خرمشهر از چهارشنبه 8 تیرماه در صحن مسجد جامع این شهر آغاز شد.

به همین دلیل شنبه شب گذشته 10 مردادماه اکران «کوچ» به کارگردانی آرش منصوری ساعت 20 در مسکن مهر شرف آباد اسلام آباد غرب و همچنین نمایش «نامه رسن» به کارگردانی سید حسین شریعتمداری بروجهار ساعت 21 پارک ولایت اسلام آبادغرب با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و فرماندار شهرستان با حضور هنرمندان و هنردوستان این شهرستان مملو شد.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمانشاه و حمیدرضا کرمی، فرماندار اسلام آباد غرب در پایان این اجراها را خدا به هنرمندان گفت.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمانشاه با حضور در سالن گدیر با حضور هنرمندان در گروه ستاد اجرایی و نظارتی جشنواره ملی تئاتر مرصاد از زحمات آنان قدردانی کرد.

وی گفت: تلاش ما بر این است که دغدغه مدیران جشنواره برطرف شود تا جشنواره در بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد لحاظ شود و با این کار بتوانیم برای افزایش کمی و کیفی آثار جشنواره برنامه ریزی کنیم.

صفدری با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از هنرمندان بومی و تیم های هنری استان، بر ثبت تجربیات و ثبت تجربیات به دست آمده از جشنواره های ادوار مختلف توسط دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد برای افزایش سطح دانش تئاتر تاکید کرد. هنرمندان و پیمانکاران

در این دیدار خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب به مشکلات اقشار مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای شهرستان اشاره و از حمایت های اداره کل فرهنگ قدردانی و تشکر کرد. و ارشاد اسلامی در گذشته و حال و برای حمایت مستمر از ایشان بر شکوفایی ظرفیت های گسترده لایه های مختلف فرهنگی و هنری شهرستان تاکید کرد.

سعید نوروزی دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مرصاد گزارشی از مشکلات و کاستی های این جشنواره ارائه کرد و گفت: تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه تنها هنر نیست، بلکه باید به این مقوله فرهنگی و هنری از منظر جشنواره توجه کرد. تاریخ و مقاومت این خطه.» و از این ظرفیت برای بازنمایی بیش از روستا و شهر استفاده می کند و از ابزار هنر نیز برای به تصویر کشیدن جنایات منافقین به جهانیان به ویژه نسل جوان یک کشور استفاده می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید