اجرای طرح افزایش تولید در 270 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه


ساعت: 15:25
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919531

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد؛

فرهاد شریفی گفت: تاکنون طرح جهش تولید در 270 هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه اجرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: طرح جهش تولید از سال زراعی 1398 با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمانشاه به منظور افزایش تولید در دیم ها انجام می شود. از جمله حمایت مالی، کمک در تهیه بذر، کود و سموم دفع آفات. ، آموزش و ترویج و کمک به بیمه زمین آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: پیش بینی می شود امسال این طرح در 410 هزار هکتار از اراضی دیم در 13 شهرستان استان اجرا شود.

وی به تنوع محصولات در این طرح اشاره کرد و گفت: در طرح جهش تولید که در نوع خود در کشور بی نظیر است، انواع محصولات گندم دیم، جو، نخود، زعفران، کاملیا، علوفه و گیاهان دارویی وجود دارد.

شریفی با بیان اینکه این طرح در 270 هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا 24 دی ماه به سطح 410 هزار هکتار برسد.

وی در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: 80 درصد حق بیمه بیمه کشاورزی، بذر، سم، کود و ادوات کشاورزی به کشاورزان پرداخت می شود.

شریفی همچنین از پرداخت تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: امسال 370 نوع تجهیزات اعم از کودپاش، کولتیواتور، پهپاد، سنگچین برای کشاورزان در نظر گرفته شده و کشاورزان می توانند تا 30 آذرماه نسبت به خرید آن اقدام کنند. ثبت نام و دریافت خدمات با اداره جهاد کشاورزی شهرستان ها تماس بگیرید.

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، اهداف توسعه کشاورزی دیم را حفظ منابع آب و خاک، افزایش کشت علوفه و کشت دانه های روغنی عنوان کرد. وی گفت: کشاورزان برای بهره مندی از این طرح می توانند در سامانه deymzar.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید