اجرای طرح بنزین نیازی به تصویب مجلس ندارد/تخصیص سهمیه سوخت برای هر نفر به عدالت نزدیکتر است + فیلم

ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1798136

نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اجرای طرح بنزین نیازی به تصویب مجلس ندارد. البته اجرای آزمایشی طرح کیش و کشم کاستی ها و مشکلات آن را برطرف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری، نماینده خمینی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ دولت در خصوص طرح جدید بنزین گفت: برخی از ابهاماتی که در این طرح وجود دارد و سخنان متفاوت مسئولان رسانه ای که گاهاً ناشی از تحلیل ها و برداشت های شخصی از این طرح است، در اذهان عمومی نگران کننده است.

وی افزود: اگر دولت قصد اجرای طرح جدید بنزین را دارد، ابتدا باید اتاق فکر راه اندازی کند و تصمیم واحد و ملموسی اتخاذ کند. سپس آن را به صورت کاملاً واضح برای مردم توضیح دهید. این امر موجب آگاهی مردم از اجرای طرح و کاهش نگرانی ها می شود. نمونه موفق آن اولین طرح سهمیه بندی بنزین است که در آن علاوه بر شفافیت، مقداری یارانه بنزین نیز پرداخت شد که باعث شد مردم خودشان این طرح را اجرا کنند.

نظری بیان کرد: البته اجرای ضعیف این طرح در سال های آینده باعث شده اعتماد مردم روز به روز کاهش یابد. اما در مجموع اگر طرحی به صورت شفاف با مردم صحبت شود و سپس همان صحبت ها انجام شود اعتماد مردم را جلب می کند و دلیلی برای مخالفت با این طرح نخواهند داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اجرای طرح بنزین نیازی به تصویب مجلس ندارد، گفت: دست دولت در توزیع عادلانه حامل های انرژی باز است اما باید رایزنی ها و همفکری های بیشتری صورت گیرد. در مورد نحوه اعمال آن البته اجرای آزمایشی طرح کیش و کشم کاستی ها و مشکلات آن را برطرف می کند.

وی تاکید کرد: در مجموع به نظر می رسد طرح جدید بنزین دولت که باید سهمیه سوخت را برای هر ایرانی در نظر بگیرد به عدالت نزدیکتر خواهد شد زیرا افرادی که خودرو ندارند از یارانه سوخت بهره مند می شوند و افرادی که خودرو دارند. «اگر بخواهند بیش از مقدار ارائه شده مصرف کنند، باید آزادانه از سوخت استفاده کنند.

نظری افزود: افرادی که خودرو ندارند نیز باید کمک هزینه بنزین خود را به صورت سامانه ای بفروشند و این امر از مشکل سهمیه فروشی و بازار سیاه بنزین جلوگیری می کند. از سوی دیگر با اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور به حداقل می رسد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز سهمیه هر نفر مشخص نشده و مهم این است که هر سهمیه عادلانه در نظر گرفته شود.

توضیحات این نماینده را در ادامه ببینید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید