اجرای طرح ترویج بهره‌وری الگوی کشت پاییزه در ۲ هزار و ۵۰ نقطه کشور

معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح ترویج بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی کشت پاییزه در ۲ هزار و ۵۰ نقطه کشور برای کشاورزان به اجرا درآمد.


به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم جعفری در نشست عملیاتی پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت ملی محصولات پاییزه در استان اردبیل گفت: این طرح طی دو روز اخیر در سراسر کشور به اجرا درآمد.

وی افزود: برقراری ارتباط چهره به چهره با کشاورزان، پاسخگویی به سوالات و ابهامات آنها، ارائه راهکار و دانش علمی و فناوری در عرصه کشاورزی برای افزایش بهره‌وری و مصرف منابع آب و کاهش ضایعات و نیز بیمه و مدیریت بهینه مخاطرات از جمله اهداف عملیاتی این طرح است.

معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت، کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها را از اهداف نهایی این طرح ذکر کرد.

وی بیان کرد: این طرح در قالب کاروان تخصصی و ترویجی با حضور کارشناسان خبره و کشاورزان پیشرو با همکاری معاونت تولیدات زراعی و موسسه آموزش ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمد و در جریان اجرای آن، برنامه های ترویجی تک تک مزارع الگویی تشریح شد.

جعفری با اشاره به فراهم شدن تمامی تمهیدات و بستر لازم برای اجرای موفقیت آمیز این طرح مطابق با اهداف کاروان ترویجی و تخصصی در استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل نیز ۱۳ مزرعه الگوی دیم و آبی به عنوان کانون همایش و گردهمایی کشاورزان پیشرو و شاخص در نظر گرفته شده و آخرین یافته‌های تحقیقاتی و تجربی به کشاورزان حاضر ارائه و تشریح شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای اهداف پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات پاییزه در استان اردبیل، تعداد ۶۹ برنامه در محل مزارع ترویجی و ۳۸ برنامه در مراکز جهاد کشاورزی استان با حضور ۲ هزار و ۷۶۰ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان به اجرا در آمد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید