اجرای طرح شهر بدون دخانیات در هلیل آباد/ جوانان سیگار را ارزش اجتماعی نبینند


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841535

مدیر گروه محیط زیست مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد؛

بابهانی از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در هلیل آباد خبر داد و گفت: هدف از طرح شهر بدون دخانیات این است که شهری داشته باشیم که مصرف دخانیات در آن به حداقل برسد و بر اساس جامعیت، دخانیات به فروش برسد، تحویل و مصرف شود. قانون کنترل دخانیات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باباهانی مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با صبح توس گفت: این برنامه ها به منظور افزایش آگاهی و حساسیت مردم نسبت به مصرف دخانیات در دستور کار قرار دارد و این آگاهی به صورت هفتگی بدون دخانیات ارائه می شود. ” تشدید می شود.

وی افزود: هفته دخانیات با شعار “دخانیات، تهدید محیط زیست” از پنجم خرداد آغاز و تا 9 خرداد ادامه دارد.

وی از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در هلیل آباد خبر داد و توضیح داد: شهر بدون دخانیات به این معنا نیست که اثری از دخانیات نباشد و قطعا بدون دخانیات راه زیادی در پیش داریم و افراد زیادی مشغول به کار هستند. در زمینه دخانیات طیف وسیعی دارند زیرا نمی توانند به راحتی از منافع خود دست بکشند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه باید عواملی مانند شهر عاری از دخانیات معرفی شود، اذعان داشت: باید اقدام هماهنگ و هدفمند و همدلی و اتحاد بین دستگاه ها در این شهر انجام شود. مداخلات در این شهر

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح شهر بدون دخانیات شهری است که مصرف دخانیات در آن به حداقل برسد و خرید، فروش، عرضه و مصرف دخانیات بر اساس قانون جامع کنترل دخانیات انجام شود، گفت: امیدوارم برای دیدن در آینده بگوییم که مصرف و عرضه دخانیات در هلیل آباد نسبت به شهرهای دیگر بسیار کمتر است.

بابهانی تصریح کرد: در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها شهر هلیل آباد به عنوان شهر بدون دخانیات معرفی شده است. به سیگار به عنوان یک ارزش اجتماعی فکر کنید.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی در پیشگیری از کاهش سن مصرف دخانیات بسیار حائز اهمیت است، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید برنامه ها و آموزش های مختلفی در بحث دخانیات داشته باشند و این موضوعات باید مدام مطرح شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده ای برای مصرف دخانیات وجود دارد چرا که در برخی شهرها مراکز تحویل قلیان در مجاورت مراکز آموزشی قرار دارند، گفت: برای تحویل قلیان از شهر مشهد جمع آوری شده است اما متاسفانه برخی از رستوران ها و مراکز دیگر در کنار شغل اصلی خود که تبلیغ دخانیات و ایجاد انگیزه برای سیگار است، قلیان نیز عرضه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 5 هزار قلیان از اماکن عمومی شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمع آوری و معدوم شد و 200 واحد صنفی نیز به دلیل عرضه قلیان تعطیل شدند. تبلیغاتی وجود دارد که متأسفانه انجام می شود و حتی این غرفه ها در فروشگاه ها پشت فروشنده است که مشخص است.

بابهانی با تاکید بر اینکه استعمال دخانیات معضلی است که همه دستگاه ها باید در ریشه کنی آن نقش داشته باشند، گفت: باید تبلیغات فرهنگی خوبی در اطراف حرم رضوی داشته باشیم تا سیگار نکشیم و سیگار نکشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید