اجرای طرح مکمل ویتامین D و قرص آهن در مدارس کرمانشاه


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905648

معاون تربیت بدنی و تربیت سلامت کرمانشاه اعلام کرد؛

علی امرایی گفت: برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم و جبران ریزمغذی ها امسال به دانش آموزان قرص ویتامین D و آهن داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی امرایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: طرح توزیع قرص آهن به مدت 16 هفته برای دانش آموزان دختر و توزیع ویتامین D به مدت 9 ماه برای بانوان و آقایان در مدارس کرمانشاه اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: کم خونی به عنوان یک معضل مهم و شایع در بین کودکان و نوجوانان باید توجه بیشتری به خانواده ها داشته باشد و از بروز فقر آهن در سنین حساس جلوگیری کند.

وی گفت: با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اجرای طرح آهن یاری و افزودن ویتامین D در مدارس استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید نظارت کنند که دانش آموزان این قرص ها را به موقع مصرف کنند یا خیر.

امرایی با تاکید بر اینکه این طرح در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم و جبران ریزمغذی ها اجرا می شود، افزود: تغذیه سالم به ویژه برای دانش آموزانی که در سنین رشد و یادگیری هستند بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ورزش و فعالیت بدنی مناسب برای حفظ سلامت در همه کلاس ها به ویژه در بین دانش آموزان، افزود: دانش آموزان باید از مصرف فست فود و نوشابه های گازدار پرهیز کنند و فعالیت بدنی و ورزش روزانه داشته باشند.

این مسئول نرمی و پوکی استخوان، افسردگی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان را از جمله عوارض کمبود ویتامین D برشمرد و ادامه داد: دانش آموزان حداقل هفته ای دو بار به مدت 10 دقیقه از نور مستقیم خورشید استفاده کنند.

وی همچنین به کاهش شیوع کم خونی و فقر آهن در نوجوانان اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج اولیه بررسی وضعیت ریز مغذی ها، میزان شیوع کم خونی فقر آهن در نوجوانان از 12 درصد به 8 درصد کاهش یافته است. عوامل موثر در این امر مکمل های مکمل آهن همراه با اصلاح و تقویت رژیم غذایی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید