اجرای فعالیت های فرهنگی رایگان در 11 استان و 72 شهر فقیر کشور/ تلاش دولت برای رسیدگی جدی به ناهنجاری های فرهنگی

ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805750

اسماعیلی وزیر جهت یابی با اشاره به تلاش دولت برای مقابله جدی با ناهنجاری های فرهنگی گفت: در 11 استان و 72 شهرستان محروم فعالیت های فرهنگی رایگان در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استانداری یزد در سالن اجتماعات فرمانداری کوثر با تسلیت درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: با کرونا و در روزهای اول 700 نفر از هموطنان خود را بر اثر این ویروس از دست دادیم، اما با کار جهادی و معرفی واکسن‌ها شاهد کاهش چشمگیر کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل استفاده گسترده از آمیکرون در کشور شاهد افت فعالیت هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر به حالت عادی بازگردد.

مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر اجرا شد

اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری سال در دهه فجر خواهد بود، گفت: چهلمین جشنواره فیلم فجر هم اکنون در حال برگزاری است و جشنواره تئاتر فجر برای اولین بار در یزد برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقدامات ارزنده زیادی در شورای فرهنگ عمومی استان یزد انجام شده است، گفت: انقلاب از گذشته تا امروز است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود استان یزد در تحول فرهنگی پیشرو باشد و فعالیت های فرهنگی هنری کمی و کیفی را توسعه دهد، گفت: یکی از برنامه های اصلی ما در دولت تقویت شوراهای فرهنگی عمومی است. وزارت ارشاد و با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور، این جلسات بدون وقفه و با مصوبات امیدوارکننده در سراسر کشور برگزار می شود.

اسماعیلی افزود: بسیاری از مسائلی که در گذشته پشت سد شورای فرهنگی کل کشور بود، امروز به خوبی و روان آن را دنبال می کنیم تا بتوانیم بسیاری از چالش ها و مسائل را حل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: امروز با اصلاحاتی که در شورای عالی صورت گرفته و جایگاهی که در طرح اصلاحی به شورای عمومی فرهنگ داده شده، نگرانی برای بررسی و اجرای مصوبات این شورا وجود ندارد. شورا.”

وی خاطرنشان کرد: یزد را می توان به عنوان استانی پیشرو در ارتقای جایگاه و ساختار شورای فرهنگ عمومی در کشور شناخت و این ظرفیت در عبادت یزد در استان وجود دارد.

پروژه های فرهنگی با پیشرفت بالای 80 درصد در استان یزد تامین اعتبار می شود

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی پروژه های نیمه تمام استان با وام 150 میلیارد تنی بررسی و تصویب می شود، گفت: تقریباً تمامی پروژه های با پیشرفت بالای 80 درصدی در تمامی شهرستان های استان یزد از سوی وزارت دارایی تامین می شود. . .

حمایت از طرح های مردمی مصوب شورای عمومی فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حرکت مردمی در یزد بسیار قوی است، افزود: اینها مردم یزد هستند که در مسائل اقتصادی و فرهنگی موضع بسیار خوبی اتخاذ کرده اند و آمادگی داریم از طرح های مردمی در این زمینه حمایت کنیم. شورای عمومی فرهنگی «استان مصوب می شود و برای تامین اعتبار آن تلاش می کنیم.

وی گفت: موضوع فرهنگ استان یزد برای ما در کشور بسیار حائز اهمیت است و با نظارت و تخصیص اعتبارات لازم در صدد رفع مشکلات این حوزه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پایبندی دولت سیزدهم به حرکت اجتماعی و انقلابی گفت: در دولت سیزدهم نمی توان نسبت به هنجارها، ارزش ها و مسائل فرهنگی بی تفاوت بود.

وی با تاکید بر اینکه در اشکال مختلف با ناهنجاری های اجتماعی برخورد خواهیم کرد، ادامه داد: این ناهنجاری ها چه در فضای مجازی و چه در سبک زندگی مردم تفاوتی ندارد و دولت اسلامی باید یکی باشد تا آن را دنبال کند، تقویت مبانی فرهنگی و ساماندهی حوزه فرهنگی یکی از وظایف حکومت انقلابی، دینی و اسلامی است.

دولت سیزدهم به دنبال حذف ناهنجاری ها از زندگی واقعی و مجازی مردم است

اسماعیلی با بیان اینکه مسائل مربوط به فرهنگ مردم در اولویت دولت سیزدهم است، افزود: ما به دنبال ناراحتی و ایجاد مشکل برای مردم نیستیم، بلکه به دنبال حذف ناهنجاری ها از زندگی واقعی و مجازی مردم هستیم و این خواست مردم است. دولت سیزدهم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی مردم ببینند مردم خالصانه برای حل مشکلات خود مصمم هستند، خودشان هم وارد میدان می شوند.

اجرای رایگان فعالیت های فرهنگی در 11 استان و 72 شهر فقیر کشور

وی در پایان استفاده از ظرفیت های مردمی برای ارتقای حوزه فرهنگی کشور را از دیگر اولویت های دولت سیزدهم دانست و افزود: به اذن الهی با استعانت از خداوند متعال به دنبال برقراری عدالت فرهنگی در این زمینه هستیم که در حال حاضر رایگان است. فعالیت در 11 استان و 72 شهرستان «فرهنگ آغاز شد و جزء برنامه های نهایی دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید