اتصال مدارس و مساجد در راستای فعالیت‌های فرهنگی/برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رسیدگی به مسائل امنیتی سایبری برای خانواده‌ها


ساعت: 08:23
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1899893

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ارتباط مدارس با مساجد متناسب با فعالیت های فرهنگی گفت: در حال حاضر 30 پروژه در قالب استانداردسازی مدارس به اتمام رسیده و 30 پروژه مدرسه سازی در حال اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را با 295 هزار دانش آموز آغاز کردیم، اظهار داشت: با اضافه شدن 32 مدرسه به تعداد مدارس استان تعداد کل مدارس به 1500 مدرسه رسید.
وی ادامه داد: حدود 2000 معلم جدید وارد آموزش و پرورش استان قم شده اند و 125 نفر نیز به عنوان جذب نیرو جذب شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه تابستان امسال فضای آموزشی و ورزشی مدارس کانون های مساجد را تامین کردیم، گفت: در حال حاضر 30 پروژه در قالب استانداردسازی مدارس به اتمام رسیده و 30 پروژه مدرسه نیز انجام شده است. ساخت و ساز در حال تحویل هستند.

وی گفت: 53 مدرسه را با مساجد و محلات وصل کرده ایم تا بتوانند فعالیت های فرهنگی مشترک داشته باشند. همچنین با توجه به کمیته همکاری، در سال تحصیلی جاری در تمامی مدارس نماز ظهر اقامه شده است و تمامی مدارس از روز اول دارای امام جماعت بوده و در حال آماده سازی تمامی مدارس خود هستیم تا با توجه به شایستگی خود، در این زمان نماز را اقامه کنند. مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و نماز را بهترین کلاس آموزشی بدانند.

رحیمی افزود: در سال تحصیلی آینده تمهیداتی اندیشیده شده که مدارس ما هفته ای حداقل یک وعده غذا در مسجد محل حاضر شوند و به همراه اولیای خود در نماز جمعی مسجد محل شرکت کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر همه کارهای آموزشی که انجام شده، از کارهای علمی غافل نبوده ایم و از نظر رتبه علمی در بین همه استان ها رتبه اول را کسب کرده ایم که نشان می دهد هر چه به امور آموزشی بیشتر توجه شود، علمی بیشتر می شود. مشکلات پیشرفت خواهد کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه قم می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد، ادامه داد: امسال مبلغان امین را به تمامی مدارس استان اعزام کرده ایم تا بتوانیم فضای مساعد و مترقی را در عرصه آموزش و پرورش برای آینده ایجاد کنیم. نسل.

وی گفت: ما علاوه بر طلاب از خانواده ها نیز غافل نبوده ایم و از اداره تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواسته ایم که اساتید مشاور خانواده و علاوه بر آن نیروی انتظامی دروس نحوه مقابله را در اختیار ما قرار دهند. در زمینه مسائل امنیتی در فضای مجازی کمک دریافت کرده اند و همچنین همکاری خوبی با ما خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید