اجرای قانون جدید مالیات بر طلا کلیدی است/ آیا طلا ارزان می شود؟

اجرای قانون جدید مالیات بر طلا کلیدی است/ آیا طلا ارزان می شود؟

روز جدید : نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرد با اجرای قانون معافیت طلای اصل از مالیات بر ارزش افزوده، هزینه خرید طلا و مصنوعات طلا کاهش یابد.

نگارعلی – اواخر آذرماه، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به اتحادیه‌های طلا، جواهر و پلاتین درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد که با توجه به اجرایی شدن دائمی قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۴ 9 ژانویه٪ مالیات از مشتریان طلا با ارزش افزوده، جواهرات و پلاتین دریافت کنید.

قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا که پیش از این در مجلس بررسی و تصویب شده بود اما با مخالفت هیات امنا مواجه شد و مجددا در مجلس مطرح شد، بالاخره امروز اجرایی می شود. بر اساس این قانون 9 درصد مالیات خرید طلا فقط به سود و اجاره طلا پرداخت می شود و طلای اصلی از این مالیات معاف است.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر تاثیر حذف مالیات بر قیمت اصلی طلا بر قیمت تمام شده آن؛ او گفت که لغو مالیات بر ارزش افزوده باعث کاهش هزینه یا قیمت تمام شده محصولات طلا می شود. در گذشته مصرف کننده باید 9 درصد کل قیمت طلا را می پرداخت و این رقم بالاست اما با اصلاح این قانون تنها بخشی از سود و رانت پرداخت می شود و این گامی در جهت افزایش مصرف طلا است. او داده و می تواند صنعت طلا را از رکود خارج کند.

وی افزود: در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت طلا، مردم به خرید طلای دست دوم و طلای کم دستمزد روی آورده اند و این مشکلات باعث فروش طلای غیراستاندارد و یا انتقال آلاینده ها شده است؛ در حالی که قیمت طلا به دلیل افزایش قیمت طلا در حال افزایش است. در نتیجه این قانون هزینه کاهش می یابد و کاهش هزینه ها به نفع افرادی است که بتوانند طلای بیشتری بخرند و کمتر از طلای دست دوم استفاده کنند.

چندی پیش ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با خبرآنلاین درباره تاثیر این قانون بر قیمت طلا گفت: مالیات بر ارزش افزوده تجارت و چرخ تولید را در بازار طلا کند کرده است. می توان گفت با لغو آن قیمت طلا از دوش مردم به عنوان مصرف کننده برداشته می شود و احتمال می رود استقبال از طلا افزایش یابد و قیمت افرادی که طلا می خرند کاهش یابد.

محمدولی افزود: زمانی که تقاضا برای طلا افزایش یابد، چرخ تولید می چرخد ​​و رونق به بازار بازمی گردد و حتی اگر تاج در دنیا از بین برود و ارتباط با کشورها برقرار شود، صنعت طلای کشور نیز ممکن است بحث صادرات را به میان بیاورد. برای کسب درآمد و ایجاد مشاغل بیشتر.

عبادله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی طلا و جواهر در گفت و گو با خبرآنلاین درباره تاثیر قانون بر قیمت طلا؛ وی گفت: لغو مالیات بر قیمت اصلی طلا بر بازار طلا تأثیر می گذارد نه قیمت آن. در واقع 9 درصد مالیات برگرفته از کل ارزش شامل ارزش دستمزد و مواد اولیه می شود و در نهایت فروشندگان را بر آن داشته است که رقم 9 درصد را به عنوان ارزش افزوده به رقم نهایی طلا اضافه کنند که قیمت فروش طلا طلا امروز گران شده است که قیمت هر گرم طلا یک میلیون و 300 هزار تن است، ارزش افزوده آن اگر 10 درصد را در نظر بگیریم، 130 هزار تومان است و اکنون اگر این مالیات بر ارزش افزوده فقط در اجاره بها گرفته شود. رقم مالیات بر ارزش افزوده 17 هزار تومان برآورد شده است و می توان گفت در نتیجه حذف مالیات از قیمت اصلی طلا، بازار ما اندکی رونق خواهد گرفت.

طلای دست دوم نخرید

محمد کشتی آرای در پاسخ به این سوال که چرا طلای دست دوم نخرید; وی گفت: اتحادیه به مردم توصیه کرد طلای مستعمل نخرند و همچنین از واحدها خواست طلای دست دوم را نفروشند. طلای دست دوم ممکن است با استاندارد کنترل نشده باشد اما طلای تازه تولید شده دارای کد استاندارد بوده و اقدامات کنترل کیفی روی آن انجام می شود و به طور کلی توصیه می شود از خرید طلای دست دوم خودداری شود. و از زمان اجرایی شدن قانون جدید، خرید طلای دست دوم دیگر توجیهی نخواهد داشت.

پیش بینی قیمت طلا

مبارزه در پاسخ به این سوال که روند قیمت طلا تا پایان سال چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال سوال سختی است و نمی توان به آن پاسخ داد چرا که متغیرهایی که تا پایان سال بر قیمت طلا تاثیر می گذارند زیاد و غیرقابل پیش بینی هستند اما در کوتاه مدت تا پایان سال وی گفت: در این هفته می توان گفت که قیمت طلا در بازار در همین محدوده باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید