اجرای 16 هزار طرح محرومیت زدایی در شمال غرب کشور


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807128

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: 16 هزار طرح محرومیت زدایی از جمله ساخت مسجد، مدرسه، آب و خانه عالم در استان های آذربایجان غربی و کردستان اجرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، سردار محمد تقی اسانلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقابله با چالش های آب این اردو آغاز شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح 966 میلیارد تن اعتبار پیش بینی شده است. در کنار این تعداد روستا، آبرسانی به 169 روستای استان کردستان توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا راه اندازی شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: 527 میلیارد تن اعتبار برای اجرای این طرح در روستاهای کردستان پیش بینی شده است.

سردار اصانلو گفت: پیش بینی می شود ظرف 30 ماه از اجرای این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در بخش خانه های بهداشت با مشارکت وزارت بهداشت، ساخت خانه های بهداشت را آغاز خواهیم کرد و تعداد و مشخصات این پروژه به زودی اعلام می شود.

سردار اسانلو با اشاره به توزیع بسته های معیشتی گفت: از ابتدای اپیدمی تاج، بسته های معیشتی در استان های شمال غرب کردستان و آذربایجان غربی توزیع شده و تنها در یک ماه گذشته 62 هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

فرمانده پایگاه حمزه سیدالشهدا گفت: 6 باب راه روستایی، خانه بهداشت، آب روستایی، مسکن، حراست و مدرسه بخش هایی هستند که زیر نظر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت زدایی رصد می شوند.

سردار اصانلو با اشاره به اقدامات قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در خصوص میزان سلاح و مهمات کشف شده در مرز شمال غرب گفت: در دو سال گذشته یک هزار و 961 قبضه سلاح، 5 هزار و 700 قبضه سلاح شکاری و 87 هزار قبضه مهمات در مرز کشف شد.

وی تاکید کرد: بیش از 90 درصد سلاح های وارداتی را دستگیر و ضبط کرده ایم. این قرارگاه در چند سال اخیر موفق به احداث 1100 کیلومتر راه کوهستانی در مرزهای شمال غرب کشور شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید