اجرای 190 هزار طرح محرومیت زدایی بسیج سازندگی در کشور


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806060

مدیر فنی محرومیت زدایی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی در طول 20 سال گذشته حدود 190 هزار طرح محرومیت زدایی در کشور اجرا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی گلمی، مدیر فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی در گفت وگویی اظهار داشت: بسیج سازندگی به عنوان دست دستگاه های اجرایی مساعدت دولت در زمینه محرومیت زدایی در سه نقطه این روستا را بر عهده دارد. محله و حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی از سال گذشته برنامه جامع حذف افراد کلیدی با مشارکت مردم و گروه های جهادی را آغاز کرده است. مناطق با نرخ محرومیت هشت و نه و شش و هفت با درصد محرومیت بالا و حومه در ادامه می آیند.

مدیر فنی محرومیت زدایی بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت این نهاد در حوزه محرومیت زدایی روستایی در چهار حوزه مشترک آب روستایی، زیرساخت های اشتغال، مسکن مستضعفان خلاصه می شود. و جاده به عنوان کمک به ساخت سوله برای ساخت کارگاه ها یا پروژه های مشابه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

گلمی گفت: طرح جامع محرومیت زدایی از افراد کلیدی پنج سال است که تدوین شده و باید با کمک مردم و گروه های جهادی منجر به محرومیت زدایی شود و اداراتی مانند وزارت راه و شهرسازی راه اندازی کرده ایم. ، وزارت کشور و سایر ارگان ها.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این تفاهم نامه ها در سال گذشته 15 هزار طرح و در سال جاری 9 هزار طرح محرومیت زدایی اجرا شده است.

وی افزود: امسال دو پروژه را برای بحث ساخت مسکن برای فقرا و تامین آب روستایی به طور جدی توسعه داده ایم. در جریان بحث مسکن نیازمندان در نهضت ملی مسکن، ۱۳۰ هزار مسکن برای نیازمندان تامین شد که مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت: «در زیرمجموعه کمیته مددکاری و بهزیستی امام خمینی (ره) ساخته می شود.

گلمی گفت: در بحث آبرسانی در روستاها برای آبرسانی به 7 هزار روستا در 17 استان کشور کمک می شود که مسئولیت اصلی این نهاد بر عهده این نهاد است و به همراه سایر سازمان های متولی این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: فعالیت در سایر بخش ها از جمله راه سازی بین مزارع و راه های روستایی و همچنین حاشیه شهرها از مهمترین برنامه های بسیج در کشور است.

مدیر فنی محرومیت زدایی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی کشور از تلاش برای کلنگ زنی حاشیه نشین ترین حاشیه کشور در چابهار خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ساخت هزار خانه در آن برنامه ریزی شده است.

گلمی افزود: در بحث تامین برق روستایی با کمک سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران، بحث جهاد روشنایی نصب پنل های خورشیدی عشایر را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید