بسیج سازندگی نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی در کشور است


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837397

گروه های جهادی بسیج با درک درست و دقیق از انقلاب و میهن اسلامی همواره به موقع، موفق و ایثارگرانه در صحنه حضور یافته و جلوه های نابی از ایثار، همدلی و محرومیت از پاسداشت مقدس را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، 15 اردیبهشت روز بسیج سازندگی و آغاز هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است. بسیج سازندگی نماد تلاش و کوشش برای توسعه و پیشرفت کشور است.

حضور در عرصه سازندگی، کمک های انسانی و محرومیت زدایی از موضوعاتی است که همواره در دستور کار سپاه و بسیج به عنوان نیرویی انقلابی و جهادی بوده و امروز از مهمترین رسالت های سپاه و بسیج است. بسیج سازندگی در پیش‌زمینه است. این محرومیت است.

چند سالی است که سپاه و بسیج در راستای اجرای سناریوهای رهبر معظم انقلاب و محرومیت زدایی در مناطق فقیرنشین گام های مهم و موثری برمی دارند. روزی در روستایی مردم زخم‌های جسمی و روحی مردم را مرهم می‌کنند و در جایی مدرسه می‌سازند و علم و دانش را بالا می‌برند و در جایی دیگر برای محرومان راه و سرپناه می‌سازند.


رسیدگی به مشکلات محرومان نعمت بزرگ الهی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این خصوص با بیان اینکه بسیج با تدبیر امام زمان (عج) و بر اساس متون دینی راه اندازی شد و کارآمدی آن امروز قابل مشاهده است، گفت: باید قدردان این نعمت باشید.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: رسیدگی به مشکلات محرومان نعمت بزرگ الهی است و ائمه اطهار(ع) بر اساس اصل کمک به محرومان عمل کردند.

حجت الاسلام قریشی خطاب به جوانان جهادگر می گوید: روحیه جهادی را در وجود خود تلقین کنید. شما باید برای خدمت به محرومان در راس دولت آماده شوید. وابستگی جوانان کم است و باید از این فرصت استفاده کرد. از سنین پایین باید روحیه جهادی را تقویت کرد تا در آینده مشکلات مردم را با جدیت بیشتری پیگیری کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به گروه های جهادی هدفمند و شاخص دارند. پیام رهبری به گروه های جهادی نشان از رضایت از این فعالیت ها و لزوم توجه به مشکلات مطرح شده در پیام ویژه گروه های جهادی جهادگران و فعالان این عرصه است.


بسیج سازندگی عصاره خدمات و ثمره اندیشه ناب امام خمینی (ره) در عرصه محرومیت زدایی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در این خصوص بسیج سازندگی را گزیده ای از خدمت و ثمره اندیشه ناب امام خمینی (ره) در عرصه محرومیت زدایی معرفی کرد و گفت: در راستای محرومیت زدایی گام برمی دارند. این اقدام را باید قدر دانست.

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری افزود: شکل بسیج سازندگی در سپاه روحیه حیات بخشی سازمان است و با ایجاد این سازمان کل ساختار بسیج رونق می گیرد.

وی گفت: فرستادگان جهاد سازندگی در تلاش هستند تا بر خشت خانه های محرومان و له شده ها خشت بگذارند و این اقدام مرهمی بر زخم های محرومیت اما برکت انقلاب است که قابل تحسین است. و احترام.


8d87507f 8274 4e57 8da1 387ed13cf553 خبر خاکستری

سردار شهسواری گفت: جهادگران بسیجی جزئی از دولت و هرم ارزشمند جمهوری اسلامی ایران هستند و از ویژگی های آنها بسیجی سازنده است که مردم مستضعف و نیازمند آن را بهتر می دانند. خدمات این گروه در ادوار مختلف و به خصوص در ایام ولیعهد به هیچ وجه فراموش نشدنی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: مهربانی و دلسوزی جهادگران همراه با ارائه خدمات عمرانی و سازندگی در مناطق فقیرنشین موجب دلگرمی مردم این مناطق شد و امروز این گروه ها و فعالان هستند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت جهادگران همچون شعله ای درخشان در پیشگاه خداوند می درخشد که نور آن در دنیا و آخرت دیده می شود.


فعالیت 4200 گروه جهادی در آذربایجان غربی

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: 4200 گروه جهادی فعال در آذربایجان غربی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، خدماتی و محرومیت زدایی خدمت می کنند.

سرهنگ احمد رحمانی با بیان اینکه استقبال خوبی از جوانان برای عضویت در گروه های جهادی در شهرهای مختلف استان صورت گرفته است، افزود: در دو سال اخیر شاهد افزایش بیش از هشت برابری گروه های جهادی در سطح استان در اقشار مختلف بوده ایم. مردم در گروه های جهادی حضور دارند.

وی همچنین به برگزاری رزمایش سراسری جهادگران فاطمیون در هفته بسیج سازندگی در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی تقسیم بندی شده اند.

رحمانی افزود: ارائه خدمات درمانی، دندانپزشکی، محرومیت زدایی و فرهنگی و همچنین توزیع بسته های معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر از اهداف این رزمایش و فعالیت گروه های جهادی است.

بسیجیان و سبزها با الهام از مکتب پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و به منصه ظهور رساندن نهضت عاشورا و با درک درست و دقیق از انقلاب و میهن اسلامی، همواره حضوری به موقع داشته اند. حضور موفق و ایثارگر مظاهر ایثار، همدلی و محرومیت.

این مردان دیروز در سنگرهای دفاعی و امروز در سنگرهای محرومیت زدایی و خدمت انسانی و همچنین مبارزه با ویروس بدنام تاج همیشه آماده خدمت بوده و توانسته اند هر جا که لازم بوده حضور پیدا کنند قربانی و خود. -فداکاری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید