احترام به مشتری و اجرای عدالت در کانون توجه قوه قضاییه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس قاضی استان مرکزی امروز در ویژه برنامه استانی به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: هرجا نام قوه قضاییه و قوه قضاییه برده می شود، حرف محوری و موضوع اصلی، عدالت و عدالت و قانون و تحقق است. حق ظاهر شده است».

موسوی گفت: همه منتظرند تا کیمیای گمشده بشریت و بنیانگذار عدالت امام عصر (عج) طعم واقعی عدالت را در جامعه بشری بچشند، به ویژه در زمانی که عدالت قلع و قمع شده و در صحنه جهانی نادر است و ظلم و ستم رواج دارد. محل عدالت است. «در برخی از کشورهای جهان این اتفاق افتاده است و ظلم و جنایت علیه بشریت مظلوم وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف، طرح و جایگاه محوری قوه قضائیه با توجه به سیاست های ترسیمی قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع و اجرای عدالت از ابتدای مردم تا اجرای حکم است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع، ایمان راسخ و برنامه محوری وزارت دادگستری این است که از ابتدا همه عوامل موظف به رعایت شأن مردم در گفتار، رفتار و کردار باشند. “

موسوی خاطرنشان کرد: استقلال قوه قضائیه موضوع مهمی است و قضات باید مستقل باشند و این استقلال باید برای همه افراد و مراجعین اعم از مددجویان عادی و افراد صاحب منصب و منصب به یک شکل حفظ شود، هرچند طبیعی است که اینها هم تکه تکه های این استقلال هستند.» می خورند اما باز هم باید نگهش دارند.

فرزاد اهل الائمه استاندار مرکزی در ویژه برنامه استانی به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: بر اساس اصول موجود، دولت موظف به ارائه چند موضوع مهم به طور کلی است. حکومت اسلامی موظف است مسائل مهمی چون امنیت، رفاه، آزادی، هدایت را تأمین و تضمین کند. او متولی عدالت است.

اهل الامام گفت: همه این مقوله ها بدون حضور قوه قضائیه تضمینی ندارند و این دستگاه باید بتواند از دیگر دستگاه ها حفاظت کند و این مولفه ها را تامین کند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف غالب نظام، در چند سال اخیر دو اقدام جدی در قوه قضائیه و دولت مردمی انجام شده است تا بر اساس سند تحول، شکاف موجود و آنچه باید باشد کاهش یابد. . . “

استاندار مرکزی افزود: در قوه قضائیه این سند در زمان حضور آیت الله رئیسی در این قوه تنظیم شد و سپس با همین چارچوب و تغییر کوچکی در دولت، این سند تنظیم شد که باید امکان ایجاد یک پیوند بین این سند و قطعاً بسیاری از نکات مشترک. «این را می توان در این دو سند یافت.

اهل الامام گفت: البته دولت برای اجرای این سند منوط به حمایت و همدلی قوه قضائیه است و به جای این سند، قوه قضائیه حضور داشته باشد و دولت نیز در تحول سند نقش موثری داشته باشد. که مردم بتوانند شاهد تغییر باشند.”

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی در خدمت یک تیم وفادار و انقلابی در دستگاه قضایی هستیم و در استان مرکزی همدلی افراطی بین دستگاه قضایی و مجریه وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید