احتمال افزایش قیمت مرغ در یزد طی چند روز آینده وجود دارد


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878420

دشتی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه طیور یزد گفت: قیمت مرغ طی چند روز آینده احتمال افزایش مجدد و نزدیک شدن به قیمت واقعی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد دشتی پور در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به احتمال افزایش مجدد قیمت مرغ طی چند روز آینده در یزد اظهار داشت: قیمت مرغ صبح امروز در فروشگاه ها 55 هزار تن است اما احتمالا به قیمت واقعی خود در سال جاری نزدیکتر خواهد شد. چند روز آینده

وی ادامه داد: پس از حذف سرمایه گذاری دولتی با قیمت ارز ترجیحی، دولت قیمت 58 هزار و 900 تن مرغ را برای فروش اعلام کرد، اما جامعه از این قیمت استقبال نکرد و در حالی که تعدادی از مردم مرغ مورد نیاز خود را قبل از گرانی تهیه کرده بودند. . قیمت ها و همین امر باعث شد تا فروشندگان جوجه ها را با قیمت کمتری عرضه کنند تا فاسد نشوند و این تصور عمومی ایجاد شود که قیمت مرغ کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه طیور استان یزد گفت: پس از کاهش قیمت ها و توقف تولید، تولیدکنندگان مجبور شدند قیمت های خود را افزایش دهند چرا که مواد اولیه مورد نیاز را به قیمت آزاد تهیه می کنند و اگر به مرور زمان ما را تامین می کنیم. خواهد دید که قیمت مرغ به قیمت واقعی خود باز می گردد و اگر هنوز قیمت مرغ به قیمت واقعی خود نرسیده است به این دلیل است که سهمی از سوی تولیدکنندگان صورت گرفته است.

دشتی پور با بیان اینکه در صورت تحقق وعده دولت مبنی بر معرفی کارت های اعتباری بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف می شود، گفت: در صورت اجرای طرح کارت اعتباری، تولیدکننده می تواند مرغ را با قیمت واقعی خود تحویل دهد و مردم نیز همین کار را انجام دهند. «بعد از خرید از دولت یارانه می گیرند. این نوع امنیت غذایی و سبد غذایی مورد نیاز افراد دیگر آسیبی نمی بیند و بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی به طور کامل و منظم بر روند قیمت گذاری نظارت دارد گفت: بازرسان اتاق اصناف و صمت نیز بر روند توزیع نظارت کامل دارند ضمن اینکه نظارت کامل بر روند قیمت گذاری توسط مسئولان مربوطه انجام می شود. و قیمت های موجود مورد تایید ایشان می باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید