احتمال تعلیق لالیگا به دلیل اعتصاب!

احتمال تعلیق لالیگا به دلیل اعتصاب!

سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس همچنان پیگیر احیای سوپرلیگ اروپا هستند و خاویر تباس، رئیس سازمان لالیگا که یکی از مخالفان اصلی تشکیل این لیگ جدید است. تهدید کرد که اگر دولت اسپانیا قانون حضور تیم های اسپانیایی در سوپرلیگا را تغییر دهد، در صورت عدم تغییر، لالیگا متوقف خواهد شد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های اسپانیایی؛ تباس به تمام باشگاه های اسپانیایی اعلام کرده است که احتمال تعلیق تمام مسابقات فوتبال اسپانیا در هفته آینده وجود دارد و این ضربه ای است به دولت اسپانیا که اخیرا قانون جدیدی را تصویب کرده است که اجازه اجرای پروژه سوپرلیگ اروپا و CVC را می دهد. همچنین تهدید می کند. به همین منظور جلسه فوق العاده سازمان لالیگا اسپانیا در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) در نظر گرفته شده است.

آخرین روزهای فوریه سال گذشته بود که سرانجام سوپرلیگ اروپا با حضور 12 باشگاه موسس اعلام شد، اما پس از فشار یوفا و فیفا، 6 تیم لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از این مسابقات انصراف داد که باعث شد برگزارکنندگان این پروژه جاه طلبانه 48 ساعت پس از اعلام رسمی تشکیل این لیگ، تعلیق آن را اعلام کنند. علاوه بر این، اینتر، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، میلان و بارسلونا نیز از این مسابقات کنار رفتند.

سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس معتقدند با برگزاری سوپرلیگ اروپا، باشگاه های حاضر در این تورنمنت به درآمد قابل توجهی دست خواهند یافت. آنها معتقدند درآمدی که یوفا از لیگ قهرمانان اروپا دارد، عادلانه بین باشگاه ها تقسیم نمی شود، در حالی که بازیکنان اصلی لیگ قهرمانان باشگاه ها هستند نه یوفا!

دیدگاهتان را بنویسید