احتمال موج هفتم کرونا؛ اواسط ماه مه

احتمال موج هفتم کرونا؛  اواسط ماه مه

روز جدید حمید سوری، متخصص اپیدمیولوژیک در تشریح شرایط بیماری عروق کرونر در کشور پس از تعطیلات اعصاب گفت: به دلیل تعطیلات، رفت و آمد، افزایش تماس ها، ویزیت ها و … موج هفتم احتمالا بین دو تا شش هفته ادامه خواهد داشت. و ما انتظار داریم که موج بعدی در اواسط ماه مه رخ دهد.

این متخصص اپیدمیولوژی در تشریح وضعیت بیماری عروق کرونر در کشور پس از تعطیلات اعصاب و روان گفت: با توجه به تعطیلات، سفر، افزایش تماس ها، ویزیت ها و ویزیت ها و … ممکن است ظهور موج هفتم بین دو تا شش هفته به طول انجامد. در اواسط ماه مه

حمید سوری با اشاره به اینکه در ایام نوروز اقدام خاصی برای حاکمیت ولیعهد ندیده ایم، گفت: مردم عملا به رفتار عادی خود ادامه داده اند و اگر رعایت می شد بیشتر فردی بود و مردم برای حفظ خود وارد عمل می شدند. در چنین مواردی، با توجه به تغییرات ساختار ژنتیکی ویروس، احتمالاً در هفته‌های آینده شاهد عود اپیدمی خواهیم بود؛ مگر اینکه سطح ایمنی جامعه به اندازه کافی برای پیشگیری از بیماری بالا نباشد؛ در غیر این صورت، طبق گفته طبق قوانین علمی فعلی، این بیماری نتیجه قرار گرفتن افراد مستعد در معرض عامل بیماری زا است. عامل بیماری زا ناپدید نشده است و در برخی از کشورهای اروپایی، خاور دور و آمریکای جنوبی هنوز پیک کرونا وجود دارد.

وی افزود: با توجه به تغییرات ژنتیکی و وجود زیرگروه آمیکرون BA2 که پتانسیل انتشار و انتشار بیشتری دارد، افراد آسیب پذیر جامعه همچنان در معرض خطر هستند و شواهدی مبنی بر قریب الوقوع بودن اپیدمی وجود ندارد. ویروس در جامعه محدود است و همه گیری را به مرحله حذف می رسانیم تا وارد مرحله ریشه کنی و در نهایت از بین رفتن آن شویم.

وی گفت: ما سیستم تشخیصی کارآمدی در کشور نداریم. بنابراین باید به مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان اکتفا کنیم و از آنجایی که تعداد موارد گزارش شده بر اساس موارد مثبت آزمایش است، نوساناتی وجود دارد که ممکن است این پیام را بدهد که وضعیت ما پایدار نیست و آنچه پیش بینی می شود محتمل است. قله بعدی

آمیکرون؛ نسخه پنجم اخطار تاج

وی افزود: با توجه به ماهیت ویروس و هوشمندی ویروس، نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که موج بعدی تاج چه خواهد بود، اما آنچه مسلم است این است که ویروس دائماً در حال دستخوش جهش‌های جدید برای بقای خود است که گاهی اوقات بسیار مهم هستند. . “او دریافت که آن را به عنوان یک گزینه هشدار تعریف کرده است؛ مانند Emicron، که پنجمین گزینه هشدار برای تاج و تخت بود. گاهی اوقات این گزینه ها تغییر اساسی در ماهیت ویروس ایجاد نمی کنند که اپیدمی را کاملاً تغییر می دهد، و تا کنون آخرین موارد ما. گزینه هشدار آمیکرون است.

وی افزود: ما هنوز از شیوع واریانت BA2 اطلاعی نداریم چرا که ارزیابی ژنومی جامعی در کشور انجام نمی دهیم و تا زمانی که اطلاعات اپیدمی مشخص و در اختیار محققان قرار نگیرد، امکان ارزیابی قطعی وجود ندارد. ما از آنچه در کشور می گذرد اطلاع چندانی نداریم و باید بر اساس آنچه در دنیا می گذرد و علم اپیدمیولوژی و آنچه در گذشته دیده ایم قضاوت کنیم که در این صورت جای اشتباه وجود دارد. داوری.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تفسیر تخصصی از داده‌ها وجود ندارد و عمدتاً در نتیجه‌گیری یافته‌ها با خطا مواجه هستیم و این امر پیش‌بینی و تفسیر وضعیت اپیدمی را برای ما بسیار دشوار می‌کند. انگار در فضایی غبارآلود و تاریک حرکت می کنم و این مکان برای شرایط اپیدمی مناسب نیست که هر لحظه شاهد افزایش آن هستیم.

دلتاکرون خیلی جدی نیست

وی همچنین درباره انتشار سویه ترکیبی آمیکرون و دلتا به نام دلتاکرون گفت: ابتدا گفتند دلتاکرون آلودگی آزمایشگاهی است و بعد دوباره بحث شد اما اگر مشاهده شود مشکل چندان جدی به نظر نمی رسد. در جایی پراکنده است و تأثیر جدی بر روند اپیدمی نداشته است.

احتمال موج هفتم کرونا؛ اواسط ماه مه

این متخصص اپیدمیولوژی درباره زمان احتمالی موج هفتم این بیماری گفت: با توجه به تعطیلات، سفر، افزایش تماس ها، ویزیت ها و ویزیت ها و … احتمالا موج هفتم بین دو تا شش هفته ادامه خواهد داشت و تخمین می زنیم که این موج رخ دهد. در اواسط اردیبهشت

وی در خصوص شکل گیری موج هفتم این بیماری در کشور گفت: در جایی که تراکم تماس ها بیشتر باشد احتمال شیوع بیماری بیشتر است اما شیوع اصلی عفونت مهم است. در حال حاضر به نظر می رسد ترکیبی از گزینه ها (آمیکرون و دلتا) در کشور وجود دارد. احتمال انتشار این ویروس در سراسر کشور وجود دارد و این موج بیشتر از مناطق پرتردد و پر تماس است. با توجه به جابجایی عظیم جمعیت در نوروز امسال، احتمالاً شاهد سرعت انتشار بیش از حد معمولی امواج خواهیم بود.

بازگشایی مدارس باید با هماهنگی صورت گیرد

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: بازگشت به شرایط عادی زندگی و حرکت در این مسیر پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع بیماری ضروری است. جامعه را نمی توان برای همیشه تعطیل کرد. زیرا تعطیلی مراکز آموزشی تبعاتی دارد. در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان بازگشایی وجود دارد. بنابراین شکی نیست که ما مجبور شدیم به سمت بازگشایی مدارس برویم، زیرا میزان خطر در بین دانش‌آموزان علیرغم برخی تلاش‌ها برای افزایش آن چندان بالا نیست. این در حالی است که بازگشایی مدارس در صورت همراه شدن با یک سری اقدامات می تواند تاثیرات جدی داشته باشد و سلامت دانش آموزان را نیز حفظ کند. یکی از اقدامات نظارت منظم بر سطح خطر در مناطق و شهرهای مختلف و انجام مداخلات لازم متناسب با سطح خطر است.

لزوم مراقبت و تشخیص فعال در مدارس

وی افزود: ثانیاً باید سرواپیدمیولوژی دانش آموزان انجام شود تا ببینیم در حال حاضر چقدر ایمن هستند. در برخی مکان ها ممکن است اقدامات خاصی لازم نباشد، اما در جاهای دیگر ممکن است مراقبت لازم باشد. نکته دیگر وجود سیستم مراقبتی در مدارس برای پایش منظم سلامت دانش آموزان است که به محض ایجاد تغییرات سریعا اقدامات لازم انجام شود. به همین دلیل نیازمند حضور تیم‌های واکنش سریع در استان‌ها برای شناسایی احتمال بروز هر گونه شیوع در مدارس و برخورد سریع با آن هستیم.

وضعیت بیماری طبیعی نیست

وی با تاکید بر اینکه بازگشت به شرایط عادی با عادی سازی شرایط یکسان نیست، گفت: شرایط به هیچ وجه نرمال نیست و باید مراقب دانش آموزانی بود که بیماری زمینه ای دارند یا علائم بیماری و غیره را شناسایی کرده اند. «بستن به تنهایی کافی نیست و نمی تواند رویکرد مدیریتی خوبی باشد.

وی در پایان با اشاره به میهمانی های افطاری، مراسم ماه مبارک رمضان و… تصریح کرد: هر تجمعی می تواند مقدمه ای برای شیوع بیماری باشد؛ رعایت پروتکل‌ها در تجمعات و عدم حضور فیزیکی گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای در مراسم و شرکت از طریق فضای مجازی و صدا و سیما حائز اهمیت است. زیرا گروه های آسیب پذیر بیشتر از سایرین به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند. از سوی دیگر، سطح ایمنی با گذشت زمان پس از تزریق واکسن کاهش می‌یابد و با کاهش سطح ایمنی، خطر عفونت افزایش می‌یابد. بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی در طول مراسم و ایجاد احساس مسئولیت و فعالیت بیشتر در این زمینه به مسئولین مراسم ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید