احتمال وقوع سیل در 7 استان

احتمال وقوع سیل در 7 استان

در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور و احتمال بارش شدید باران و رگبار باران و وزش باد شدید در ۷ استان کشور، امدادگران هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند. این استان ها شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی و رشته کوه های استان های مازندران و گلستان است.

مهر: پس از هشدار سازمان هواشناسی کشور و احتمال بارش شدید باران و رگبار باران و وزش باد شدید در ۷ استان کشور، امدادگران هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد هلال احمر با اشاره به هشدار جدید سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس اخطار هواشناسی و احتمال بارش شدید باران و بارش شدید باران در روز سه شنبه، امدادگران هلال احمر در استان های آذربایجان شرقی. ، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و کوه های مازندران و گلستان در حالت آماده باش بودند.

محمودی افزود: با توجه به احتمال بارش شدید باران و بارش شدید باران در روز چهارشنبه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی و تداوم بارش ها در روز پنجشنبه در استان های گیلان، مازندران. ، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی، امدادگران این استان ها نیز در آماده باش هستند تا در صورت نیاز به حادثه دیدگان کمک کنند.

وی با بیان اینکه هلال احمر 112 به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش حوادث و اعزام امدادگران برای کمک به حادثه دیدگان است، به هموطنان توصیه کرد با رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع حادثه از خود و خانواده خود محافظت کنند. سیل و سیل از این خطر محافظت کنید.

لازم به ذکر است بارش شدید باران و تگرگ از شب گذشته در شهرستان های گرمی و بیله سوار استان اردبیل آغاز شد و خسارات زیادی در این شهرستان ها بر جای گذاشت.

در این حادثه امدادگران هلال احمر با 45 نیروی انسانی در قالب 13 تیم عملیاتی، 11 خودرو و 5 دستگاه موتور آب در مناطق سیل زده حضور یافته و آب جمع آوری شده در 17 منزل مسکونی را تخلیه و اقدام به تامین مواد غذایی و امدادی از جمله 72 بسته غذایی کردند. چادرهای امدادی، پتو و فرش به صورت ساعتی بین آسیب دیدگان این شهرها توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید