احتمال یک طرفه شدن مرز مهران از چهارشنبه / راه اندازی دومین پیک خروج زائرین از مرزها در روز سه شنبه


ساعت: 08:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896768

دومین پیک خروج زائران حسینی از مرزها از روز سه شنبه آغاز می شود و احتمال می رود مسیر مهران – ایلام در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه یک طرفه باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ تنها 5 روز دیگر به پیاده روی اربعین حسینی باقی مانده است و مسئولان کشورمان همچنان در تلاش برای برنامه ریزی مناسب پیاده روی اربعین حسینی امسال هستند. پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز و به حرم عبدالعظیم حسنی ختم می شود.

حضور بیش از 2 میلیون و 650 هزار زائر در کربلای معلی

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از حضور بیش از دو میلیون و ۶۵۰ هزار زائر در کربلای معلی خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۷۵۰ هزار زائر به کشور بازگشته اند..

وی با اشاره به بهبود شرایط تردد زائران برای خروج از مرزهای کشور گفت: پلیس تا زمان بازگشت زائران از اماکن متبرکه به وظیفه شبانه روزی خود ادامه می دهد. علاوه بر این، بیش از 30000 همکار از مبدأ تا مقصد به زائران خدمات رسانی می کنند.

روز سه شنبه دومین پیک خروج زائرین از مرزها راه اندازی شد

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: اولین پیک حرکت زائران سپری شده و دومین پیک خروج زائران از مرزها قطعا از روز سه شنبه آغاز می شود اما اولین اوج نخواهد بود..

به گفته وی، خوشبختانه وضعیت مرزها مساعد و بسیار خوب است و ورود و خروج زائران در حال آسان شدن است و بین ورود و خروج زائران تعادل برقرار شده است..

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: با هماهنگی و مدیریت کنترل شده سهمیه ای به استان ها برای جابه جایی مسافران از طریق پایانه های مرزی داده شده است..

میرا احمدی افزود: رایزنی های لازم برای به حداکثر رساندن ظرفیت ناوگان حمل و نقل کشور برای بازگشت زائران انجام شده است.

به گفته رئیس ستاد اربعین، زائران در روز اربعین در بازگشت خود تاخیر نکنند.

احتمال یک طرفه شدن مرز مهران از چهارشنبه

سردار هادیان فر فرمانده انتظامی شهرستان راهور فرجا با بیان اینکه بیش از 46 درصد زائران به کشور بازگشته اند، گفت: آمارها نشان می دهد در حال حاضر بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در زیارت اربعین حضور دارند.

به گفته وی، 35 درصد زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می شوند که برای تسهیل در حمل و نقل روزانه بیش از 3000 اتوبوس نیاز است..

رئیس پلیس راهور فرجا از اجرای محدودیت های ترافیکی و احتمال یک طرفه شدن محور مهران – ایلام در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری خبر داد و یادآور شد: محور ایلام – ملکشاهی در این مدت محور جایگزین در نظر گرفته شده است.

سردار هادیان فر آخرین وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به شش مرز زمینی پیاده روی اربعین را مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت: هیچ گونه التهاب و محدودیت ترافیکی در محورهای اربعین در کشور وجود ندارد.. اکنون یک حرکت نرمال و نرم در این محورها صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید