احمدی نژاد دوباره بیرون می آید این بار ترکیه!

احمدی نژاد دوباره بیرون می آید  این بار ترکیه!

روز جدید :او همچنان به خارج از کشور سفر خواهد کرد. در این میان خبر سفر خارج از کشور او در رسانه ها بازتاب پیدا کرد که هنوز در ذهن روزهای سفر او به امارات است و به همین دلیل سفر جدید او آنقدر جذاب است که خیلی ها می پرسند: «چه می خواهند بکنند. انجام دادن؟ این بار بگویم و چه عکس هایی از او؟«منتشر می شود اما محمود احمدی نژاد قصد سفر به کدام کشور را دارد؟ دیروز برخی از سایت های خبری نوشتند: «کانال تلگرامی دولت بهار، نهاد رسانه ای رئیس جمهور سابق نوشت: محمود احمدی نژاد آخر این هفته کشور را ترک می کند. محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم در سفری دو روزه عازم ترکیه می شود. این سفر به دعوت برخی از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی این کشور در آخر هفته جاری انجام می شود. سخنرانی اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و بازدید از برخی مراکز تحقیقاتی از جمله برنامه های احمدی نژاد برای سفر کوتاه به ترکیه است. ظاهرا نان و پنیر دیگر کار نمی کند. به نظر می رسد دوره کاپشن ها تمام شده یا شاید هوا خیلی گرم است. بلیط هواپیما ترکیه در حال حاضر بسیار گران است. بسیار گرانتر از گوجه فرنگی در منطقه احمدی نژاد در دهه 1980.

چرا باید سفر کند؟

درباره سفر جدید احمدی نژاد به ترکیه سوالاتی وجود دارد. اول اینکه در این سفر کجا خواهید رفت؟ آیا از وی به عنوان رئیس جمهور سابق ایران برای سخنرانی در ترکیه دعوت شده است یا از فعالان سیاسی منتقد دوره هشت ساله ریاست جمهوری این کشور محسوب می شود؟ چرا با وجود محدودیت های فراوان برای یکی دیگر از رئیس جمهورهای قبلی، حساسیتی نسبت به سفرهای احمدی نژاد که اغلب حاشیه ای و غیراخلاقی است وجود ندارد؟ ترس از برخورد با احمدی نژاد به دلیل اظهارات و اقدامات او که به او اجازه می دهد آنچه را که می خواهد بگوید و آنچه می خواهد انجام دهد چیست؟ آیا نمی توان با اقدامات اخیر احمدی نژاد در دوبی که اکنون اجازه سفر به ترکیه را که رقیب فرهنگ و هنر ایران به حساب می آید، فرهنگ و تمدن ایرانی را زیر سوال برد؟ آیا تضمینی وجود دارد که احمدی نژاد در این سفر قالیچه های ترکیه را بهتر از فرش دستباف ایرانی معرفی نکند و با دختران لو رفته این کشور جلوی دوربین خبرنگاران لبخند نزند؟ البته برخی اقدامات مانند عکاسی یادگاری ناپسند نیست، اما زمانی که رئیس جمهور سابق کشوری که در آن چارچوب و قوانین خاصی برای حجاب و پوشش وجود دارد، در کنار دختران بی حجاب با پوشش ناقص ژست می گیرد; این ابهامات زیادی ایجاد می کند و قابل قبول نیست.

قطع اتصال از نصب عیب

گفته می شود در زمان حضور احمدی نژاد در دوبی، شایعه شده بود که وی به غرفه ویژه نمایشگاه کاوشگر رفته است. این ادعا رد شد. خبر عکس رنگی رئیس جمهور از افراد بی حجاب را نمی توان تکذیب کرد. نباید فراموش کرد که احمدی نژاد یکی از اعضای شورای تناسب است و اگر عملکرد او قابل قبول است با این جمله که «احمدی نژاد مدتی رئیس جمهور بوده و اکنون برای هیچ اقدامی نیاز به سمتی ندارد»، به عنوان عضوی از مشاوره در مورد تناسب با دختران آشکار پرتاب، ارزش فکر کردن در مورد. شاید به همین دلیل است که بسیاری اصرار دارند تا هر چه زودتر عضویت احمدی نژاد در شورا لغو شود. ایسنا در تشریح عملکرد احمدی نژاد نوشت: از صدور بیش از حد قطعنامه تا روزهای زمزمه تا روزهای آب ریختن بر آتش سوزی و روزهایی که «بوی رجایی می آمد» بیشتر نیست. هشت نفر؟ هفت؟ شش؟ پنج؟ «در استادیوم فلان شهر خالی از ولایت، منتظرند بوی رجایی با عطر بهاری مشایی و بقا و ثمره هاشمی و تمدن بیاید، نه خبر نان و پنیر و خواب. روی زمین حالا در سایه شعارهای قطعنامه جدایی که خیلی ها را از سفر مشهد و اصفهان پشیمان کرد، مردی عادل و دلسوز می توانست با یک بلیط میلیون تنی دست همسرش را بگیرد و با خود به دبی برود. دوستان در پاسپورت هوادارانش بنویسید و فقط چند ماه قبل از آن در انتخابات شرکت نخواهد کرد، همان انتخاباتی که توانست هشت سال در بالاترین مقام اجرایی در ایران بنشیند، بنابراین امروز می توان او را نامید. “رئیس جمهور سابق ایران”.

آیا او اخراج خواهد شد؟

قطعا نمی توان امیدوار بود که محدودیت های سفر احمدی نژاد به ترکیه کمتر از سفر او به امارات باشد. فارس 25 مهرماه در خبری کوتاه نوشت که محمود احمدی نژاد به توصیه مقامات دبی مجبور به لغو سفر شده و اکنون به تهران باز می گردد. وی همچنین نوشت که احمدی نژاد در این سفر به هیچ یک از اهداف خود نرسید. آیا این بار از ترکیه دیپورت می شود یا خودش می گوید “خیلی خوش گذشت و بعد از سخنرانی و چند عکس با دخترها و امضای چند پاسپورت و … به ایران برگشتم.” او همسر اوست، بنابراین موهای بور دختر برهنه روی شانه همسرش نمی ریزد و او مجبور می شود تذکر دهد. هنوز اعلام نشده که آیا همسر احمدی نژاد به این سفر می رود یا خیر. !!

دیدگاهتان را بنویسید