دعوت به اجلاس داووس سر میز رئیس دولت بهار/ احمدی نژاد این بار به سوییس می رود.

دعوت به اجلاس داووس سر میز رئیس دولت بهار/ احمدی نژاد این بار به سوییس می رود.

روز جدید : نماینده مردم تبریز در مجلس از سفر احمدی نژاد به اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس خبر داد.

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران که در سفر رئیس جمهور سابق ایران به ترکیه در کنار رئیس جمهور سابق ایران بود، درباره این سفر گفت: ترکیه بکنت اتفاق افتاد. ، این دانشگاه یک دانشگاه فنی است و در این دانشگاه با توجه به زحمات آقای احمدی نژاد در حوزه عمرانی، زیربنایی و مسکن چه در دوران شهرداری و چه در دوران ریاست جمهوری و همچنین با توجه به اینکه ایشان اکنون استاد هستند. همه دانشگاه های علم و صنعت هستند. مدرک افتخاری یا دکترای این دانشگاه به وی اعطا شد.

نماینده تبریز ادامه داد: همچنین این سفر یک پیروزی برای تبادل علمی بود که دانشگاه ها و اساتید ما می توانند با دانشگاه های ترکیه داشته باشند و در عین حال امکان مصاحبه آقای احمدی نژاد با خبرگزاری های مهم ترکیه را فراهم کرد. از دیگر اتفاقات این سفر، حضور آقای احمدی نژاد در نماز جمعه استانبول و دیدار با رهبر مسیحیان ترکیه بود. همچنین در بازار سرپوشیده استانبول که نماد پیوندهای فرهنگی ایران و ترکیه است، حضور دارد.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد الان در دانشگاه کلاس دارد و در کلاس درس شرکت می کند؟

علیرضا بیگی در پاسخ به این سوال که «بعضی گفته‌اند این سفرها برای اهداف سیاسی بوده، چون احمدی‌نژاد به صدایش نمی‌رسد و حرفه‌اش خریدار ندارد، او به یک سفر خارج از کشور می‌رود تا آنجا مخاطب پیدا کند». ،” او گفت. خود آقای احمدی نژاد نگران کار به عنوان یک فرصت و ظرفیت برای جمهوری اسلامی ایران است که بتواند با دنیا و خارج از آن ارتباط برقرار کند و از این ظرفیت ها برای کشور استفاده کند.

احمدی نژاد به اجلاس داووس رفت/ محدودیت هایی برای احمدی نژاد وجود دارد

وی در خصوص اینکه سفرهای احمدی نژاد به خارج بیشتر جنبه سیاسی دارد یا جنبه دیپلماسی علمی و فرهنگی دارد، گفت: هر دو با هم قابل جمع هستند، به این معنا نیست که هر کدام از این جنبه ها دیگری را نفی یا محدود می کند. طبیعی است که آقای احمدی نژاد در عین اینکه استاد دانشگاه است و تحصیلات فنی دارد، مورد قبول جامعه علمی بین المللی است. می تواند از این فرصت برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استفاده کند و بسیار ارزشمند است. هرکسی با همین ظرفیت می تواند آن ظرفیت را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

علیرضا بیگی در پاسخ به این سوال که «نظر شما درباره مردی مثل آقای خاتمی که موقعیت بین المللی اش مشخص است و قبل از سال 88 به کشورهای مختلف سفر کرده و اکنون با محدودیت هایی در استفاده از این امکانات مواجه است چیست؟» گفت: همچنین می تواند. این سفرها را انجام دهد و از پتانسیل او استفاده کند. برای آقای احمدی نژاد محدودیت هایی وجود داشت و وقتی پاسپورتش سخت می شود یا دفاعش سخت می شود برایش محدودیت هایی ایجاد می شود اما در نهایت آقای احمدی نژاد ثابت قدم و مصمم است و به فضل خدا آنها را بیرون می آورد.

وی افزود: آقای خاتمی هم می تواند در اینجا سرسختی نشان دهد و اقدام کند. باید خوب باشد که از موقعیت و اعتبار خود برای کشور استفاده کند. برای کسانی که در نهایت 8 سال بر کشور حکومت کردند و سپس در دنیا و جامعه جهانی جایگاه و اعتبار داشتند، نباید در این زمینه موانعی وجود داشته باشد. ما باید به این فرصت ها فرصت دهیم تا از آنها برای ارتقای دیپلماسی عمومی استفاده شود.

علیرضا بیگی در پاسخ به اینکه «آیا سفرهای احمدی نژاد به خارج از کشور ادامه خواهد داشت و آیا برنامه مشخصی در این زمینه وجود دارد؟»، گفت: بر اساس دعوت نامه ای که برای وی ارسال شده، آقای احمدی نژاد در اجلاس داووس شرکت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید