اولویت های دولت جدید را در نشست داووس توضیح خواهم داد


ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841580

وزیر امور خارجه در بدو ورود به زوریخ برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد گفت که اولویت های جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید را تشریح خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به زوریخ سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد (داووس) گفت: امروز برای توسعه روابط اسلامی برخی از کشورها جلساتی دوجانبه در نظر گرفته شده است و ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: فردا در میزگردی شرکت خواهم کرد که به صورت تخصصی در موضوعات سیاسی، امنیتی، بین المللی و اقتصادی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در این دیدار و فرصتی که از سوی این هیئت ارائه شد، اولاً اولویت های جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید را تشریح خواهم کرد و ثانیاً با توجه به اینکه حداقل 40 درصد خارجی ما هستند. برنامه سیاست گذاری در دولت مردمی، تمرکز بر مسائل اقتصادی است.» و تجارت متمرکز است، دیدگاه ها، توانمندی ها و ظرفیت ایران را در این زمینه شرح خواهم داد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد. این اولین حضور امیر عبدالیان در اجلاس داووس از زمان تصدی مسئولیت است. نشست داووس به مدت دو سال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این نشست از 22 می (1 خرداد) آغاز و در 26 می (5 خرداد) به پایان می رسد.

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) نشست سالانه خود در داووس سوئیس را که برای 17 تا 21 ژانویه 2022 برنامه ریزی شده بود، به دلیل فوران تاج جدید در Omicron به تعویق انداخت.

حدود یک سوم از 270 پانل برنامه ریزی شده برای دوشنبه تا پنجشنبه به موضوعات مرتبط با تغییرات آب و هوایی و اثرات مستقیم آن اختصاص دارد. مسائل اقلیمی موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست خواهد بود. گرمایش بی سابقه کره زمین در برخی از نقاط جهان از جمله اروپا و ظهور خشکسالی و تاثیر آن بر تامین مواد غذایی جهان، توسعه اوکراین، تورم و افزایش هزینه های زندگی از دیگر موضوعاتی است که در این نشست مطرح می شود. این نشست با حضور حدود 2000 شخصیت و کارشناس اقتصادی و سیاسی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید