احمد منتظری: ادعای دست داشتن خانه منتظری در حصر سیدصادق روحانی دروغ است

روز جدید حجت‌الاسلام احمد منتظری در واکنش به مصاحبه‌ای که در برخی رسانه‌های اصولگرا منتشر شد، به دیده‌بان ایران گفت: هیچ مقام اطلاعاتی خارجی نقل‌شده‌ای وجود ندارد. این جمله «صدر دروغ است». خانه آقای منتظری به قدری شفاف است که هیچ کس سعی نکرده چیزی را فاش کند، زیرا اصلاً چیزی پنهانی نیست. این گروه با انتشار اخبار مشابه در سالگرد آیت الله منتظری چاره ای جز نابودی آن نداشت. فکر می‌کنم آقایان این تشییع جنازه بی‌نظیر را به خاطر آوردند، به همین دلیل شروع به اظهارات نادرست زیادی کردند. ادعای دوم مبنی بر دست داشتن بیت آیت الله منتظری در حصر آیت الله سیدصادق روحانی کذب محض است. «آیت الله منتظری در زمان حیات خود توضیح داده بودند که این دروغ است.

خبرگزاری های تسنیم و مهر امروز مصاحبه ای با فردی که مدعی کارمندی وزارت اطلاعات است منتشر کردند. در این گفت و گو که همزمان با سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله منتظری منتشر شد، این مرد که نامش در مصاحبه فاش نشد و به عنوان یکی از مقامات وزارتخانه معرفی شد، علیه بیت آیت الله منتظری و فرزندش شکایت کرد. حجت الاسلام احمد منتظری. مقام مذکور در این گفت وگو (اینجا) گفت: بیت آیت الله منتظری در جریان حصر بیت آیت الله سیدصادق روحانی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت تاریخی موضوعات مطرح شده، به این موضوع پرداخته ایم.

سایت دیده بان ایران; احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری با خجت الاسلام والمسلمین دیدار کرد. مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید.

* آقای منتظری! امروز خبرگزاری های وابسته به سپاه و سازمان تبلیغات مدعی هستند که منزل آیت الله منتچی در محاصره منزل سیدصادق روحانی بوده و در زمان شما خبر محرمانه خانه پدری شما به وزارت اطلاعات داده شده است! نظر شما در مورد این ادعاها و ادعاها چیست؟

این جمله “صد در صد نادرست” است. خانه آقای منتظری به قدری شفاف است که هیچ کس سعی نکرده چیزی را فاش کند، زیرا اصلاً چیزی پنهانی نیست. این گروه با انتشار اخبار مشابه در سالگرد آیت الله منتظری چاره ای جز نابودی آن نداشت. فکر می‌کنم آقایان این تشییع جنازه بی‌نظیر را به خاطر آوردند، به همین دلیل شروع به اظهارات نادرست زیادی کردند. با وجود همه سمپاشی ها علیه او به مدت 20 سال، مردم در مراسم تشییع جنازه شرکت کردند و پاسخ شکسته ای به جمعیت دادند. با پیشرفت تکنولوژی این فرصت را داریم که کارهای حرفه ای خود را در فضای مجازی انجام دهیم. ما روزنامه و رسانه نداریم، راه ارتباط با مردم فضای مجازی است. این افراد از اینکه در فضای مجازی با مردم صحبت می کنیم عصبانی هستند و شروع به دروغ گویی و تحریف کرده اند. ادعای دوم مبنی بر دست داشتن بیت آیت الله منتظری در حصر آیت الله سیدصادق روحانی کذب محض است.

آیت الله منتظری در زمان حیات خود توضیح داده بودند که این یک دروغ محض است و در خاطرات خود در صفحه 481 عنوان کردند که نه تنها تشویقشان نکردم بلکه نهی کردم و با آقای ریشهری وزیر وقت بحث کردم. آیت الله منتظری گفت: مخالفت آقای روحانی با معاون من اشکالی ندارد. بالاخره این نظر او بود.

* این خبر را یکی از مسئولان وزارت اطلاعات نقل کرده که نامش فاش نشده است. قطعا کسی پشت این پرونده نیست و تصمیم یک نهاد بوده که چنین خبری را منتشر کند، نظر شما در این مورد و به طور کلی علت این همه هجمه از سوی دولت به آیت الله منتظری چیست؟

البته مطمئن نیستم این خبر توسط وزارت اطلاعات منتشر شده باشد. خبرگزاری تسنیم با نهاد دیگری مرتبط است و این افراد بسیار بالاتر از وزارت اطلاعات محسوب می شوند. من حتی باور نمی کنم که چنین افسر اطلاعاتی وجود داشته باشد و به دروغ گفته اند که این قول یک افسر اطلاعاتی است. در مورد اینکه چرا خبرگزاری تسنیم چنین مطالبی را منتشر می کند، فکر می کنم به این دلیل است که افکار آیت الله منتظری در بین نسل جوان رواج و پذیرفته شده است. وقتی ایشان اخراج شد همه روزنامه ها علیه حاج آقا نوشتند اما ما رسانه ای نداشتیم که از خود دفاع کنیم. در آن زمان اگر ببینند حتی یک کاغذ در دفاع از آیت الله منتظری نوشته شده است، ایشان به حبس محکوم می شوند و حتی در بازداشتگاه دادگاه ویژه کوم، دانشجویان را به خاطر آن کتک می زنند. اما حالا که ورق برگشته و می توانیم مستقیم با مردم ارتباط برقرار کنیم، آقایان عصبانی می شوند یا به قول امروزی ها لگد می زنند.

* به نظر شما نتیجه چنین رفتاری از سوی خبرگزاری های حامی دولت و مقامات عالی رتبه چیست؟

به نظر من این رویه باعث می شود برخی از معترضان به آیت الله منتظری اعتراض کنند. از طرفی مردم ما آگاه و آگاه هستند که در اخبار برخی منابع تحریف و دروغ وجود دارد و این عمل در درازمدت به ضرر این آقایان است. از آنجایی که این ادعاهای بی اساس قطعا در آینده غیرواقعی بودن آنها مشخص خواهد شد، بنابراین سایر ادعاهای آنها نیز زیر سوال خواهد رفت. همین مورد در مورد شبان دروغین برای این آقایان هم پیش آمد و مردم هر چه می گویند این ادعاها را زیر سوال می برند.

دیدگاهتان را بنویسید