امام (ره) در سال 63 فرمودند آقای منتظری را نجات دهید و ایشان را راهنمایی کنید


زمان: 18:18
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844028

حسین شریعتمداری گفت: امام جمعه اصفهان نقل می کند. من در سال 63 (ره) به من گفته ام آقای منتظری را نجات دهید، وظیفه شماست که ایشان را تذکر دهید و راهنمایی کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با برنامه بی وقفه شبکه سه سیما با تاکید بر اینکه مسیری که رهبر معظم انقلاب طی کردند راه امام خمینی (ره) است از مردم این رفتار را بیان کردند. در زمان امام زمان(عج) تجلی پیدا نکرده است، لذا امام(ره) می فرمایند این وضعیت فعلی مردم است.

وی در خصوص موضع سیاسی آقای منتظری گفت: آقای منتظری ابتدا با انقلاب همراه بود، اما به تدریج از موضع انقلابی خود فاصله گرفت و بر آن تاکید کرد، همانطور که آقای طاهری به نقل از امام جمعه اصفهان که در سال 63 به زیارت امام خمینی (ره) رفت، گفت: رفته بود. در پایان صحبت هایمان به من گفتند آقای طاهری، آقای منتظری را نجات بده. تذکر و راهنمایی او وظیفه شماست. با آقای محمدی گیلانی و آیت الله مشکینی هم صحبت کردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: در واقع امام خمینی (ره) از همه امکانات استفاده کردند و همه این افراد را متوجه اشتباه و خطر بزرگ کردند، نه اینکه امام خمینی (ره) را متوجه مشکل کردند. “

این تحلیلگر سیاسی همچنین گفت: تحلیل غربی ها این است که رهبری حضرت امام(ره) رهبری کاریزماتیک است و خود امام جاذبه شخصی دارد که مردم را به تعظیم واداشته است. اما تحلیلشان این بود که بعد از رحلت رهبر کاریزماتیک، چیزی که ایشان پایه گذاری کردند از بین می رود، یعنی معتقد بودند پایان عمر امام خمینی(ره) آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی است، اما این اشتباه بزرگی بود که مرتکب شدند. .

شریعتمداری همچنین تاکید کرد: پس از رحلت امام (ره)، آسوشیتدپرس تعبیر می کند که روح خمینی پس از غروب خورشید از چنگ میلیون ها نفر طلوع کرد، شاید این واقعه را موقتی می دانستند زیرا در رهبری کاریزماتیک خط گرانشی مردم آغاز می شود و به رهبری ختم شود، پس وقتی آن خط سقوط کرد، رهبری نیز از بین می‌رود، اما در رهبری الهی، خط جذب از مردم شروع می‌شود و به رهبری می‌رسد، اما به رهبری محدود نمی‌شود.

وی گفت: «چون این جذابیت به دلیل ویژگی های رهبری نیست، بلکه به دلیل اصولی است که رهبر معرف آن است و مردم از او پیروی می کنند، زیرا این ویژگی ها را در او متجلی می بینند، بنابراین خط جذب با خروج از بین نمی رود. امامت الهي.» پيامبر مي‌رود، اما نبوت باقي است و رسالت باقي است، زعامت حضرت آقا نيز از اين زاويه ديده مي‌شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سوال که آیا خط امام (ره) در زمان حضرت آقا ادامه داشت، گفت: شما حوادث و مسیر را ببینید، مسیری که حضرت است. آقا راه امام (ره) را می روند.» در بعضی ها یک قلدر ببینید، خوب این رفتار در زمان امام (ره) ظاهر نشد، پس امام (ره) می فرمایند حال مردم این است. نحوه برخورد افراد با مشکلات به چند عامل جداگانه بستگی دارد که یکی شرایط خاص و دیگری موازین اسلامی است، اما در نهایت به صورت واضح و ملموس گرفته می شود.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه برخی از توطئه ها علیه انقلاب پس از رحلت امام خمینی (ره) به خودی خود برای سرنگونی یک قدرت بزرگ کافی بود، افزود: اما آنها نتوانستند کاری انجام دهند. مشکل ما با ایران این است که با یک ابر رهبری روبرو هستیم که خط ما را می شناسد و نزد مردمش محبوب است، پس چگونه به آن دست یابیم، مسئله رهبری ادامه رهبری امام خمینی است.

وی در پایان یادآور شد: توصیه می کنم حتما کتاب پیرمرد 250 ساله حضرت آقا را مطالعه کنید. کاری که آنها انجام دادند کاری بود که در زمان خود باید انجام می دادند، زیرا اصول و چرخه ها به هم متصل هستند و وقتی ارتباط را می بینیم، راه روشن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید